|
|
|
|---|---|
|
hur tar man bort skinnet som sitter på handbromshandtaget?? ska byta handtag från orginal plast till m-sport.. ska använda samma "skinn" så vill inte förstöra det som sitter på... tror att jag har en liten aning om hur det ska gå till men som sagt vill inte ha sönder något.. Visa gärna bild om ni har. Tacksam för svar!!! | |
| Är det skinnet på själva hantaget du ska byta eller är det damasken? Damasken är lätt att byta, men skinnet på handtaget är säkert limmat... | |
| menade damasken! hur får man bort den utan att skada något | |
|
Dra av handtaget rakt fram. Var beredd på att dra ganska hårt och var försiktig så du inte slår i inredningen. Sen sitter damasken med snäppfästen i mittkonsollen. Så är det åtminstone på min E60. Det är nog likadant på de flesta bilar. mvh Tomas |
|
|
Nja, det är inte samma på E60 som på 1-an (E8x). Du lossar damasken nere vid mittkonsollen, genom att dra uppåt i bakänden, sen drar du av damasken, vänder den ut och in, sen så sitter den med ett buntband över handtaget. Så du behöver ett nytt buntband för att sätta dit den sen igen. Du kan kolla på denna guide för att demontera mittkonsollen, den berör damasken lite. Länk |
|
| 120dM: hängde inte riktigt med på hur du menade med damasken?? är det bara att dra i den?? | |
| Dra damasken framåt mot handtaget medan du lirkar från dess bakkant, liksom... Den fäster mot konsolen via en flexibel plastram (eller vad man ska kalla den...) så försök nypa till om den och rucka. Plötsligt släpper den. | |
| tack för hjälpen grabbar.. ska prova så fort jag får lite tid över | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.