|
|
|
|---|---|
|
Är i behov av en hjulinställning på min E46a. Hörde med Borlänge bil och framvagnscenter, men där fick jag till svar att endast Carlia bil (BMW Falun), klarar av att göra en hjulinställning, då det är special på BMW !??.. Kan det verkligen vara på det viset?. Någon som vet någon bra och prisvärd firma i Borlänge/Falun regionen?. /David | |
| Hmm, det lät konstigt. En BMW har fyra hjul och det finns värden för hur vinklarna ska vara. | |
|
Ja, visst borde det vara som du skriver. Det känns märkligt då företaget jag kontaktade borde veta vad dom pratar om då dom heter just "framvagnscenter". /David |
|
|
Dom här lovar i.a.f. att de gör 4-hjulsinställningar på alla märken: Länk Fram är det bara toe-vinkeln som är ställbar på en E46:a så länge man inte börjar mixtra med adaptrar i topplögringen som kan ge andra cambervinklar. |
|
| Man bör följa BMWs instruktion för hjulinställning, dvs bilen ska vara lastad med sandsäckar på bestämda platser och med bestämda vikter för att man ska ha rätt belastning när hjulinställningen görs. Annars kan väl vem som helst med rätt utrustning göra det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.