|
|
|
|---|---|
|
Hej ! som rubriken lyder, Oljefilterflyttare till m20b25 motorn. Var går det att köpa? eller är det någon som har tips på hur man bygger ett? Har sökt runt på forumet ,men inte hittat det svaret jag söker. Ska klämma ditt ett turbogrenrör och då blir det tight mellan grenrör och filtret! Om ni/du har andra ideér på lösning, posta dem med! Mycket tacksam för svar! MVH Robin Kostar pengar, du vet! | |
| Du kan vrida runt den och ha filtret åt andra hållet. Så har jag kört 3 år! | |
|
Förstår inte riktigt vad du menar, filtret sitter idag direkt i blocket och hur menar du att jag ska vrida det åt andra hållet? ? Mvh Robin Kostar pengar, du vet! |
|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Men alla 325i mig veterligen hade oljekylare och således en adapter på blocket som filter och slangar i sin tur satt fastskruvade i - se nedan Länk swunge : Det är #3 i länken ovan som du syftar på? Ski_robin : Har inte du #3 i länken ovan på din motor!?! |
|
Tack för hjälpen! Har inte nr. 3 på min bil, men det är en sån jag är ute efter! Mitt filter sitter direkt i blocket. Om det är någon som har nr.3 i länken på föregående inlägg liggandes hör av dig! MVH Robin Kostar pengar, du vet! |
|
| Då är väl din från en 525:a din motor. Alt. Att det är ett m20b20 block. Om inte någon föregående ägare plockat bort nr 3. | |
|
Förra ägaren bytte motor till 525:ans! kom på det nu när jag såg att du skrivit det. Är det någon mer skillnad på motorerna från 325i och 525:an? Tack för all hjälp! |
|
| 525:an har inget oljekyl. Samt att oljestickan sitter på ett annat ställe. Annars är det ingen skillnad, vad jag vet | |
|
Tack! Alltid bra att veta :) BMW POWER! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.