|
|
|
|---|---|
|
Ska trolgtvis köpa en E91 på torsdag och undrar om någon kan tipsa om var rosten dyker upp om det nu skulle finnas nån. Har inte själv sett någon rost på de jag tittat på hittills. Men på E61 har jag sett en hel del på bara 2-3 år gamla bilar. | |
| Bakluckan. I närheten av infästning till kolvstång. | |
|
Dörrarna, i falsningen i nederkant, precis som på E46. En kompis fick båda framdörrarna utbytta på sin E91 -06:a. Dock inte lika förekommande som rost på/vid bakluckan som tur är. |
|
| Egentligen gör det inget om det är en rostig bil du köper då det fortfarande är 7 år kvar på rostskyddsgarantin.Dock får du ju räkna med att vara av med bilen ett par veckor när dom fyller rosthålen med glasfiberspackel och sen ska det ju lackas också. | |
|
Fyller dom rosthålen med spackel????? Hur länge håller det? Min erfarenhet är max två år. Helt värdelös rostlagning enligt min uppfattning. Det som gäller är att byta dörr. E |
|
|
Jag hade nog också försökt få en ny dörr.. För dåligt om de bara rostlagar. Det brukar komma rost på listerna vid fönsterna i dörrarna, vet inte vad de heter. Rostskyddsgarantin gäller INTE på dem, vilket också är för jävla dåligt. Som tur är så är de inte jättedyra. En tusenlapp ungefär, har jag hört. |
|
|
Även om det är garanti så är det aldrig kul att börja med en rostig bil. Har fått bl.a. dörr utbytt på min utan problem. Men om det är på t.ex bakskärm så blir det väl oftast fråga om lagning och då gäller det att underarbetet blir ordentligt gjort. Rostgarrantin gäller bara karossdelar, ej lister och liknande. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.