|
|
|
|---|---|
|
Jag har varit på jakt efter Gummipflege till listerna och hittade det på Länk. Jag ska även beställa lite schampo därifrån också. Har ni tips på fälgrengörning därifrån som är lika bra som Sonax? Och fälgvax? Jag känner inte igen produkterna dom kör med och vill helst inte köpa grisen i säcken så tips mottages tacksamt! | |
| ... eller andra "måste ha" produkter inom bilvård därifrån! Dock inte vax/polering mm eftersom jag precis nu Ditecbehandlat bilen. | |
|
Rekommenderar Wolf Chemicals Gel Wheel Cleaner (Länk till och med bättre än Sonax fälgrengöring i mina ögon och kan dessutom användas på hela bilen för att ta bort flygrost! En extra bra grej är att den kan torka in på lacken utan att det blir skador samt att den är syrafri. /Masten |
|
|
Jag har dessa som funkar bra: Länk Länk lite trasor: Länk o ngn borste: Länk funkar ibland lika bra med en tandborste men en Aquafresh kostar ju samma.... |
|
| Hur fungerar det med gelrengörning på fälgen rent praktiskt? Ska man hälla ut det på en trasa och stryka på den smutsiga fälgen? (risk för repor) eller går den att spruta ut via blomspruta? | |
|
Du sprayar på den med en vanlig sprayflaska. Medlet är ganska lättflytande (typ som kaffegrädde) men hänger kvar på fälgen som en gel. /Masten |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.