|
|
|
|---|---|
| har en e90 med trasigt backljus. det kommer ingen ström bak till kontakten och förra ägaren lämnade in bilen till bmw som lödde om någon kabel för att de var kabelbrott. så ja undrar om någon vet var backljus kabeln slutar/börjar så ja kan mäta om det har blivit något nytt brott eller är någon box lr liknande. | |
| Kan det vara i överföringen till bakluckan kanske? Verkar vara ett standardfel på alla BMW-modeller... | |
|
Har kollat men ser inget kabelbrott där. Tror det är ett mer vanligt fel på kombin.. Mer intresserad av att mäta hela kabeln. |
|
|
Drar upp min gamla tråd igen.. Nu har jag mätt kabeln ända fram till "boxen" fram vid huvöppnaren. Inget kabelbrott någonstans. Testade att koppla dit en 5w lampa på kabeln men det funkade inte. Nån som kan ha en idé? |
|
| Jag hade problem på min E34 med backljuset. Jag hade 12V till lampan men den lös inte ändå! Lösningen för mig var backljuskontakten. Jag tog bara ur kontakten vid växellådan och satte i den igen. | |
|
som number1 säger, kontakten till backljuset har lurat många, inklusive mig... vet inte om det funkar på en så pass ny bil men på min gamle saab 900 så avslöjade kontakten sig när jag ryckte lite i vxl-spaken medans backen var i. då glappade backljuset av/på hela tiden... |
|
| Backljuskontakten har jag bytt så den verkar det inte vara fel på. | |
| När du säger att det inte funkar med 5W lampa-hur menar du då? Någonstans "på vägen" måste det ju funka annars har du ju ingen spänning/ström alls. Är "boxen" säkringarna? Där bör ju 5W lampan lysa. sedan hade jag kollat före och efter backljuskontakten. Det var inte själva kontakten som krånglade för mig utan anslutningen på kontakten. | |
| Jag testade att koppla en 5w lampa direkt på lamphållaren och och ville se om den funkade. Får undersöka lite till när jag får tid. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.