AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
2.015

Grand Cherokee svårt få i lågväxeln...?

Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Har tittat på en Jeep Grand Cherokee -97 bilen har gått ca 16000 mil, ej skogskörd utan gått som familjebil.

Lågväxeln var väldigt svår att få i, är detta ett stort problem eller kommer den mjuka upp sig när den används?

Kan det vara att den kärvar pga att växeln inte använts? När man väl fick dragit i spaken till L läget fungerade den precis som den skulle men växelspaken var mycket svår att dra mellan de olika lägena. Kan man smörja upp?

Tacksam för tips :)
Man får inte vara för försiktig när man ska ha i lågen på en GC.

Jag har lärt mig att tricket är att rulla framåt lite sakta med vanliga lådan i N-läge och drar spaken mycket bestämt mot sig (mot lågläget) så brukar det funka. Kan bli svårare att få i lågen om man inte haft den i på länge.

Ett bra ställe att hitta jeepinfo på är www.jeepsweden.net.
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Det Perre skiver stämmer att man SKA ha växelväljaren i Neutral på Automaten och lite rull på bilen. Du kommer att gilla vägegenkaperna i snö! Men glöm inte att skaffa bra vinterdäck

Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Hur upplevs den i snö?

Ska inte vara bruksbil utan mer som jakt och extrabil :)
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Jag hade en 94a som jag sålde härom dagen. Jag tyckte den var väldigt stabil och tog sig fram utan protester i 10-20 cm nysnö. Inga kast eller överraskningar.

"BMW six appeal"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.