|
|
|
|---|---|
| har kollat runt lite på blocket och finner att tidiga årsmodeller av e46coupe håller värdet riktigt bra jämfört med sedan och touring.. trodde faktist att priset skulle sjunga mer men en 323ci eller 328ci tycks aldrig bli "billiga" .. tycker att denna modell är en av bmw:s vackaraste och helt enkelt en kanonbil.. tror ni att denna bil kan bli en samlarbil i framtiden?? e36 coupen har ju länge legat relativt lågt i pris men man ser en tendens på att riktigt fina excemplar kostar en hel del.. vadtror ni?? | |
|
BMW e46coupé som samlarobjekt? BMW coupé tilltalar unga män, därav kan priserna på förhållandevis gamla bilar 10+ stå sig förhållandevis bra för finna bilar i gott skick. BMW M3 e46 och cabbar i fint skick kommer på sikt säkert att bli samlarbilar. Alla bilar kan bli samlarbilar på sikt men "vanliga" e46 coupe tror jag inte på. E |
|
| Det tror jag inte på. Det finns alldeles för många. | |
| bmw_jerry: jag har tänkt samma sak, tycker faktiskt e46 coupe är något av det vackraste som finns, men för att bli ett samlarobjekt krävs nog någon specialvariant, typ en Clubsport version, M3 CSL, eller någon annan specialare. | |
| kanske utryckte mig lite fel .. menade typ en "samlarbil light" heheh vet inte vad jag ska kalla det.. har kollat lite på e30 och e36 där en e30 325 eller 318is i båda karossvarianterna har riktigt bra värde i fint skick.. nufinns ingen 318is i e46-kostym men en 330 clubsport.. tror att m3 csl definitvt blir en samlarbil men känns på något som om e46 coupen kommer behålla värdet riktigt bra och på något sätt vara "finbil" hela tiden | |
|
"men för att bli ett samlarobjekt krävs nog någon specialvariant" Eller en extrem lågmilare????? Länk 2001:a med 735 mil på mätaren!! |
|
| stockbroke: ja 735mil är ju så gott som en ny bil.. fast en bil som stått stilla i 10år mår väl inte bra?? varför köper man föresten en ny dyr bil om man inte ska köra den?? | |
|
Vidare bra är det ju inte för en bil att bara stå och stå.. Hur mycket "skador" det blir varierar nog väldigt mellan bil och bil och hur den förvarats.. Och med tanke på att bilen förmodligen är i mycket gott skick så kanske det inte är någon fara om den förvarats torrt.. Varför man kör så lite varierar nog väldigt. Känner till en Volvo 850 som stod i 7-8 år i avvaktan på att ägaren skulle bli frisk och kunna köra igen. Att sälja bilen skulle ha varit som att släcka sista hoppet om Du förstår. Så bilen blev en del i drömmen om att bli frisk och kunna köra sin älskade bil igen.. I Tyskland finns det en hel del intressanta lågmilare- bilar som folk tycks spara på till framtiden.. Tror dock att det finns vettigare saker att satsa sina slantar på än bilar om målsättningen är att få avkastning på kapitalet.. Men för bilen i länken kan det säkert vara ett bra köp för någon som vill köra en extremt lågmilad bmw 330 och skall ha den som sommar/hobbybil och tycker att en 50-60.000 "för mycket" är helt okay. "För mycket" om man jämför med en "normalmilad" 330 alltså... |
|
| Det ser ut som om förardörren på den där 330'n är omlackad. Någon som håller med? | |
| köp en BMW 1 M-coupe och göm undan till barnbarnen ska köpa hus, (om typ ?50? år) då lär den vara värd en del kosing :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.