|
|
|
|---|---|
|
Jag har blivit väldigt sugen på en 1-serie coupe men min dotter är knappt två år och behöver fortfarande åka bakåtvänt i baksätet. Är det någon som har denna erfarenhet med barnstol i baksätet på en två dörrars 1-serie? | |
|
Om du funderar på 1-serie coupe som enda bil så kan det vara bra att läsa detta först: Länk :-) Jag har haft 1-serie som familjebil ett tag, och visst funkar det för det mesta, men det var inte kul att krångla in vår stora Emmaljunga i den på vintern. Vidare såg min dotter knappt ut ur bilen på grund av den höga fönsterlinjen. Därför så har jag nu bytt till en större bil. |
|
| kul läsning | |
|
Jag har en 120d Coupe som vi haft som familjebil (brevid en E46 Touring). Ettan funkar alldeles utmärkt, bara man köper vagn efter bil. Liggdelen trollade vi in i baksätet och det rör sig bara om ca 6 månader man har det, sen är det ju sittvagn som gäller. Men till frågan, vi är på stol nr 2 nu, sonen är 18 månader och det fungerar bra, men han sitter fram med avstängd krockkudde. Däremot så är man tvungen att ha stolen längst bak för att det ska få plats en barnstol, så man kan inte vara mer än 2 vuxna i bilen. I vår E46 så är stolen i baksätet och där har vi passagerarstolen längst fram och ryggen max uppfälld. Vilket ger att man inte kan sitta mer än 2 vuxna i den heller (förutom extremt korta sträckor). Kan tänka mig att det blir nåt liknande i E82an om man ska ha stolen bak. Inget direkt svar men att ha stol nr 2 i baksätet på en 2-dörrars bil är nog lite omständigt samt att dem leriga stövlarna hamnar lite på sittdelen vid i och urstigning. Vill du så kan jag provmontera och ta något foto och skicka till dig på hur det ser ut med den stolen vi har monterad i baksätet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.