AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.127

startproblem med min 330 !?

har en bmw e46 330 00 som rullat 20000 nu. bilen har funkat bra tills för typ ett år sedan då den en dag var svårstartad. fick mata ca 20 sek inann den startar. och från den dagen så har det fortsatt. nu ska jag försöka fixa detta. problemet kommer till och från. varje kallstart startar den direkt men har bilen ståt en stund när den är varm och jag ska starta så står den och matar ca 20 sek innan den startar. funkar att hålla nyckeln på näst sista läget i ca 3 sek så hoppar den igång direkt. kan det vara bränslepumpen det är fel på så att den inte får upp rätt tryck eller något? eller är det någon givare som är knas? har lyssnat på pumpen och tycker den låter normalt. bilen har betett sig lika dant i ett år och har varken blivit bättre eller sämre. har dock kommit ett nytt problem då den ibland inte går på reserven men har läst mig till att det är sugstrålepumpen som det är fel på. men efter som det inte är någon elektrisk pump på den utan att det går på vacum så fundera jag på om det går att göra rent den bara? är väldigt glad om någon kan hjälpa mig med detta, ber om ursäkt för all text men vill bara försöka förklara så bra som möjligt :)

pu
547
puiu
330i-03
har du bytt bränslefilter?
filtret byttes för vid 15000 mils servicen vet inte hur länge ett sådant håller

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.