|
|
|
|---|---|
|
Hej jag är ny här forumet har köpt min första bmw det blev 520 ia 2002 som bara gått 4900 mil trivs jättebra med den, men har fått lite problem som jag hoppas få hjälp med när jag startar bilen och kör iväg så tänds varningslampan för automatlådan ibland, då den lyser startar den på tvåan och beter sig konstigt om jag stänger av och startar om den brukar den slockna motorlampan har även tänds ibland.har varit på bmw verkstad och läst av felkoder koder som fanns var 0076.008D.0001.0078.0038.003C någon som har någon ide vad det kan vara för fel och finns det någon lista så man kan tydda koderna. | |
|
Välkommen till forumet. Den där verkstaden som du anlitar (BMW-verkstad?) måste ju veta vad sifferkoderna betyder, vill de inte tala om detta eller? Annars får du allt be dem tala i klartext eller åka till annan verkstad. Alla verkstäder som är värda namnet kan köra en diagnos och koppla upp dator för felavläsning, det behöver inte nödvändigtvis vara en ren märkesverkstad, en allbilsverkstad duger bra. Förutsätter även att de nollställer felminnet så att man inte blir lurade av gamla lagrade koder osv. FP |
|
|
Följande tråd finns som beskriver felkoder. Vet ej om den hjälper i ditt fall. Länk |
|
|
Hej tack för svaren jag fick en utskrift av bmw verkstan där står det inte så mycket om felkoderna men dom trodde att det kunde vara kontakt fel, nu har jag kollat alla kontaktstycken jag kan komma åt utan att skruva isär så mycket av bilen det satt två stor kontakter på växellådan så vi får se det hjälper med kontakt spray. om någon har någon ide va det kan vara så hör gärna av er. |
|
|
Hej varnings lampan för växellådan tänder om man växlar fort mellan lägena typ neutral -drive ett felmedelande är 003C EGS växellådskontakt (P0705) är det någon som vet var den sitter i lådan eller i konsolen vid spaken? hoppas att någon vet och om man kan byta den själv. |
|
|
Kan tyvärr inte svara på var brytaren sitter. Googla gärna på felkoden så får du många timmars läsning., här är en av länkarna, som dock inte ger slutgiltigt svar Länk Men så gott som alla bilmärken finns representerade, säkert har någon en likvärdig eller närmast samma låda och kan ge nåt tips inne i diskussionerna. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.