|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
| Kan rekommendera att läsa den här bloggen Länk | |
|
Verdi: tjejen på jobbet är ganska smart, för världens köttindustri har större utsläpp än hela transportsektorns utsläpp. Att inte köpa kött är därmed det enskilt effektivaste sättet att minska sina utsläpp, mycket effektivare än alla "miljönissar" som köper miljöbil och tro sig vara miljöhjältar, medans de råkar köra mer bil än förut och drämed tiilintegör hela miljövinsten... och med pengarna de spar, så går man på en extra thailandssemester... hoppsan. Nu har jag inga förhoppningar att nån här slutar äta kött för sitt miljösamvete, för då måste det finnas först :lol: |
|
| Man får skilja på kött och kött. Att köpa kött lokalt eller gå ut och skjuta en älg i skogen är inte det minsta dåligt för miljön. | |
| Javisst. | |
Verdi |
Onehp, Jag vet också allt det där. Men borde inte kött vara klimatneutralt ändå? Korna äter ju gräs, som har bundit koldioxid när det har växt. Dock vet jag att kornas pruttar också är en faktor då metangas är en mycket värre växthusgas än koldioxid. Alltså borde vi sluta äta bruna bönor, lök osv. :-) |
| Miljöpartiet lägger nog inom kort en motion om punktutsug för flatulenser på arbetsplatser med fler än fem anställda.. Man ska kunna komma runt det genom att köpa utsläppsrätter via exv. bruttolöneavdrag. | |
|
Miljöhetsen mot den motorstarka delen av privatbilismen tycks helt meningslös när man ser sånt här: Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.