|
|
|
|---|---|
|
Hej! I bakre lykta har jag ett hål, ca 2 cm i diameter. Jag har haft en svart tejp över men det ser inget vidare ut. Kan man med nått bra lim + rött pigment limma ihop hålet? Kanske först lägga ett armeringsnät först(glasfiber-remsa som man har vid målningsjobb) Eller har ni andra tips? Bilen är gammal o ingen idé att köpa ny lykta för dyra slantar. | |
| Är ett rätt stort hål, så det kan vara svårt att limma igen. Jag skulle skära ut en passbit i lämpligt röd plast och sedan limma dit den. | |
|
En baklykta behöver inte kosta många kronor på en skrot.... Vad är det för bil? Om du väljer att limma - undvik superlim! Dess ångor gör att man får en matt hinna på insidan av hela lyktan! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Som jag skrev. dyra slantar. Det är en myt att man kan hitta billiga grejer på skrotar, jag har redan kollat!! Det är en volvo o då kanske man tror att det borde va ännu billigare, nix pix. Baklyktan på en volvo är inte bara "glaset", utan man måste köpa hela insatsen/lyktan. Finns en nätsajt som säljer nya lyktor för 500kr st om jag minns rätt. Kommer laga hålet - inget snack om saken!! Bra tips med limmet och röda plasten! Skall nog fixa en röd plast o skära till :) |
|
|
Kolla på Tradera och liknande, där dyker ofta lyktor upp - ibland säljs objekten för en spottstyver... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.