|
|
|
|---|---|
![]() 67 BMW 428xi -cab 2015
Dodge Magnum RT Hemi AWD 2005 Edsel Cosair 1958 4DHT Ford 1934 Hotrod LS1+Blower |
Generatorn på min 525ix E34 1993 har lagt av.... Är det någon som vet vart jag köper en ny/Beg/Utbytes till bästa pris? SlingShotRodders ttp://www.slingshot.st/gallery/index.php?cat=10010 |
|
Länk Jag köpte därifrån i början på September i år, märket var ATL !?!. Ingen aning om vad det är för kvalité eller var den är tillverkad etc., men den har fungerat nu ca en månad i min vagn :) Att helrenovera en generator eller köpa utbytes är ju uppe i kostnaden jag fick köpa min nya för.(betalade 2265kr med rabatt o inkl. frakt). Generatorn till din vagn verkar kosta lite mer än så, men inte så dyra ändå... Mvh Janne. |
|
Dodge Magnum RT Hemi AWD 2005 Edsel Cosair 1958 4DHT Ford 1934 Hotrod LS1+Blower |
Tack för ditt svar... 2800:- verkar den kosta där.... Tänkte jag skulle komma undan lite billigare... SlingShotRodders ttp://www.slingshot.st/gallery/index.php?cat=10010 |
|
Tror nog att du kan renovera den hos lämplig bilelsfirma för ca 2000kr...dvs ny diodplatta, kontroll lindningar, nya lager och nya kol + laddrelä. Behövs ingen ny diodplatta så halveras nog kostnaden för renoveringen..minst. Mvh Janne. |
|
|
Vill du chansa så är väl skroten också ett alternativ....man kan ju handla där och byta kol+laddreläet innan man monterar för ytterligare "säkerhet". Bildelsbasen.se, sök där.... Där kan man komma undan kring tusenlappen, men då vet man naturligtvis inte hur den är i skick. Mvh Janne. |
|
|
Härifrån har jag under årens lopp köpt både generatorer och startmotorer: Länk Och även fått bra rådgivning vid diverse elfel och problem... (Någon annan som har en E34 med en ägare?) |
|
Tack för det... ska kolla i morgon då det är öppet... SlingShotRodders ttp://www.slingshot.st/gallery/index.php?cat=10010 |
Ulf530 Har du en 34 med en ägare? SlingShotRodders ttp://www.slingshot.st/gallery/index.php?cat=10010 |
|
BenkeB; Ja, jag har en 530i -89, som jag köpte ny av dåvarande FörenadeBil i Göteborg, på 22 år har den gått tot 19 000 mil i norrlands inland. De senaste 10-12 åren bara någon kortare tur på sommaren och i övrigt förvarats i varmgarage och blivit ompysslad. Den är absolut 100,0% rostfri och i mint condition med fläckfri inredning. Bilen är så långt från "bakvänd keps" som det går att komma och snart kanske man skulle kunna säga att bilen är tämligen unik..? (Original fälgar finns kvar.) Min son, tillika min eminente 1:e mekaniker, lade ut några bilder på den: Länk |
|
Hej Ulf Ja din BMW E34 ser jättefin ut... Men jag trodde du menade en Ford 1934... I min värd kallan man en Hotrod Ford 1934 för bara 34.a Om du tittar på min länk så ser du vad jag menar. ttp://www.slingshot.st/gallery/index.php?cat=10010 Men det var ju lite dumt, borde jag ju fattat, detta är ju ett BMW forom, och ingeting annat... MVH Benke SlingShotRodders ttp://www.slingshot.st/gallery/index.php?cat=10010 |
|
Jag vet Benke, en fräsch 34:a är är läckert! Men det lär väl inte finnas någon i hela världen med bara en ägare..(?) Min heter E34, så det blir ju en annan sak... (nästan raka motsatsen kanske...) Hoppas det ordnar sig med generator från Pilgrimstad |
|
| BenkeBusig du kan få köpa en begagnad generator av mig som har suttit på en 525 -92 som var fullt fungerande innan ja plockade ur motorn. 500kr + frakt. | |
Alpinaturba: Tack för erbjudandet. Jag har fått tag på en generator... Men är lite osäker om den passar... Jag återtkommer.. MVH Benke SlingShotRodders ttp://www.slingshot.st/gallery/index.php?cat=10010 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.