AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.034

E60/61 äntligen snygg!

to
116
toby10
523i Touring M-sport -09
Bytte till E60 från E39 för 3 år sedan och tyckte ärligt talat då att jag bytte till en inte lika vacker bil. Faktiskt tyckte jag att E60'an var rätt ful om jag ska vara ärlig. Men man skulle väl vänja sig vid den nya designen trodde jag. Såg nya F10 på en mässa i tyskland när den presenterades och blev helt tagen för hur vacker och elegant den var.

Trots detta bytte jag ut min E60 mot en nyare E61, för att det är en sån skön bil om även ganska ful.

Men nu har det äntligen, efter sju åtta år, hänt något i mitt huvud! Jag tycker helt plötsligt att Bangle lyckats, och att E60/61 är en fantastiskt vacker bil.
Dessutom, när jag tittat på en F10 så ser den inte lika fantastisk ut längre.

Att det skulle ta sån tid för Bangle att övertyga mig, är väl lustigt!
Jag håller med. Den vinner i längden. Tycker e61 är riktigt snygg.
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

F10 är ju annars den snyggaste BMW som gjorts :P
E61 med M-paket så är den riktigt läcker
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Håller med trådskaparen i stort...
En E60 med rätt hjulutrustning(läs 18'' hjul) är riktigt spännande att se nuförtiden :)
Med M-pkt ännu mer spännande..

Snygg?...Tja, spännande design, inte ful heller ;)

Mvh Janne.
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Jag har gått från smått bekymrad till att se fram emot nästa bil som ska vara en 2010 E61 530i M-sport att inhandla 2014 med max 8000 mil.
Tyvärr blir det väl lika svårt att hitta en sån snart som det var att hitta dito E39a.
to
116
toby10
523i Touring M-sport -09
Lycka till 2014 då:-)
Du köper sista årgången i generationerna förstår jag.
Kan vara klokt.
Tiden går ju fort.
BM
385
BMW64
520dA Touring M-sport -10
325 M-sport cabrio -02
Jag antar att allkt handlar om m-paketet, det gör såå mycket på e61an. Iofs talar jag i egen sak. Men jag tycker att min Imolaröda med 19" 172M är snygg på gården=)
BM
385
BMW64
520dA Touring M-sport -10
325 M-sport cabrio -02
Varför finns det ingen edit? ska givetvis vara allt
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Jag håller inte med, tycker likadant om E6x idag som jag gjorde när den kom faktiskt. Inte klassiskt vacker, men den vinner på att vara lite udda och är definitivt "snygg". Särskilt som kombi med M-paket, bakänden på en sedan är jag inte så förtjust i. :)

//Bjersér
Ul
2.044
Ulf530
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
Jag har alltid, eller efter en kort tillvänjning.., gillat E61:an (mera än E60).
Jag hade egentligen inget behov av kombi men valde den för utseendets skull, med M-paket, och för att jag tror den är mycket mera lättsåld, särskilt i kombinationen diesel och xDrive som jag har.
Jag tycker inte att jag behöver skämmas för E61:an i något sällskap, den ser inte på något sätt daterad ut, och jag känner ännu så länge ingen panik att teckna order på en F10/F11, även om jag börjar bli rejält sugen..!

Bangele var väl i princip först med att kombinera dessa konkava/konvexa former och det var ju ganska unikt och revolutionerande när de kom. Men tänk så otroligt många efterföljare det har blivit. Tom nyligen visade konceptbilar har liknande former/detaljer! Kanske är det en bidragande orsak att vi alla numera har vant oss vid formerna?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag har alltid gillat E60/E61 men den kräver rätt fälgar och helst M-paket för att bli riktigt snygg. Sätter E61 snäppet högre än E60 och tittar gärna ut en gång extra genom fönstret för att slå en blick på E61:an som står där ute.

Grannen på ena sidan har en F11 i samma färg som min och den är snygg men avsaknad av M-paket och 17" gör att den ser lite tam ut. Grannen på andra sidan har en E61 utan M-paket och när man har min och denna bredvid varandra så ser man verkligen hur mycket M-paketet för för helheten.

E39T med M-sport tyckte jag kändes up to date ganska länge men då F10/F11 presenterades så blev den plötsligt väldigt gammal i mina ögon.

___
//Ulf
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Var själv lite tveksam till E6x-serien när den kom, men blev helt eld och lågor när jag fick se de första bilderna på en E61:a med M-sportpaket. helt klart en av BMW's snyggaste kreationer genom tiderna, åtminstone för kombibilar.

Instrumentbrädan har jag lärt mig att leva med - både design och kvalitetskänsla är under vad jag förväntar mig av en BMW.

----
BMW CS #6212
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Håller med! Var lite småskeptisk mot E61 när jag köpte den i stället för att beställa en "tam" F11:a (hade inte haft råd med msport där) men nu tycker jag E61:an är fantastiskt snygg med msport. Till och med silverlacken på min 2010:a är fantastisk och jag tycker den passar bättre i ljus färg än mörk. Lacken har ett otroligt djup i glittret, ingen vanlig mes-silvermetallic.
to
116
toby10
523i Touring M-sport -09
Ja, jag verkar inte vara ensam i att ha vänjt till mig:-). Instrumentbrädan har jag dock aldrig stört mig på.
ha
413
hajen
AMG C63
Porsche Cayenne Turbo
Som sagt, det tog ett tag att vänja sig - Jag var länge enig med mig själv om att aldrig ha en e6X pga designen... Nu är jag dock en övertygad entusiast sedan ett par år tillbaka, det var dock inte enkelt att hitta en som passade alla kriterier för ett köp.

Helt på tvärs mot majoriteten så valde jag en e60 istf e61, helt beroende på att sedanen med M-Sport är överlägset snyggare...
//PB
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Nånting på E60/E61 som dock inte är snyggt är förbränningsrummen och avgasrörets slutrör som båda verkar bli sotfyllda i bilar med N53. Löste BMW nånsin problemen med N53 (sot, ryck och igensatta spridare och stift)?

N53B30U0 är ju annars fantastisk på papperet, stark, oerhört brett register, supersnål. Inget turboskit. Sex cylindrar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.