|
|
|
|---|---|
|
Hej! Då har även jag börjat felsöka en 850, irriterande men samtidigt lite småkul. Det började med ett mindre läckage för någon vecka sedan och nu går bilen som en kratta (eller inte alls) när den blivit varm. Nåja, för att börja någonstans så är läckaget första prio. Har hittat ett ställe som ser mysko ut, men inte lyckats få fram vad det är. Kanske någon bilfrände kan bistå med att bringa lite ljus i frågan? Jag har två bilder på det "plaströr" som är ordentligt fuktigt under huven. Det sitter på höger sida, en bit under högra fördelarlocket, ovanför generatorn. Länk Länk Hälsningar Mats | |
|
Hej Vad jag kan se så är det spännaren till kamkedjan som du pekar på. Går di på etk´n så ser du hur den är uppbyggs men det är inget rör utan ett skydd, samtidigt så är det inte generatorn som sitter där utan AC kompressorn generatorn sitter på vänster sida,. /P |
|
|
Tack för snabbt svar! Ok, då är det sannolikt packningarna nr 19 & 20 jag behöver byta för att åtgärda läckaget. Länk Besvärligt att göra själv? /Mats |
|
|
Ja om de övriga delarna är i gott skick annar så kan det ju vara bäst att byta allt det rör ju sig inte om stora pengar. Man skall ha i åtanke att detta system är hydraliskt. /P |
|
|
zMac: glöm inte del 24 också, den är inte återanvändningsbar. ___ /Fredrik |
|
|
Beställde delarna 16-24 idag. Lika bra att byta allt som kspehe nämnde. Intressant det Fredrik säger, att del 24 inte är återanvändningsbar. Det trodde verkstadskillen hos lokala BMW-handlaren.. Måste nog dubbelkolla i morgon att han verkligen beställde allt. /Mats |
|
|
Plasthylsan går att skruva av,det gjorde iallafall jag. Den har f.ö utgått ur bmw:s reservdelssortiment (enligt M-bilar västerås) |
|
|
Tja det kanske bara är jag som varit oförsiktig och lyckats förstöra den. Här finns en guide för att byta o-ringen på kedjespännaren: Länk ___ /Fredrik |
|
|
Bytte 12 st stift och två luftfilter i går kväll. Tog 2,5 timme totalt (och gav mig ett blödande finger på köpet). Måste säga att jag är positivt överraskad att det inte tog längre tid. Hade gruvat mig i två veckor för detta... |
|
|
Så, då var kedjespännaren bytt. Samtliga delar inkl plasthylsan gick att beställa. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.