|
|
|
|---|---|
| Undrar ifall man kan släcka displayen helt. Inte bara i menyn stänga av den på ratten, utan helt. Displayen lyser med ett "backlight" hela tiden. Ganska jobbigt när man kör på natten. | |
|
Nix... ---- BMW CS #6212 |
|
| Det går på den nya iDriven i alla fall, och det gick på vår gamla MKIII-navi. Konstigt om de tog bort det till förra iDriven. Men jag ska inte säga emot Narvselius, för jag vet inte.. :) | |
|
Wiberg - vist går det att släcka iDrive skärmen, men som Marcus påpekar så släcks den aldrig helt - det syns att skärmen är "på" även om den är släckt. Därav mitt något lakoniska "nä"... ---- BMW CS #6212 |
|
|
Nu har jag inte mörkerkört på länge, så det ligger inte längst fram i minnet, men både på vår förra E46 och vår nuvarande bil med "hårddisk-iDriven" så har jag kunnat släcka skärmen helt, utan någon bakgrundsbelysning alls. Jag har det till och med på en av de åtta snabbknapparna på vår E90 just för att det är skönt att släcka ner helt när man kör i mörker. Men nu blir jag nyfiken, får testa ikväll när det har blivit mörkt. Tycker dock att jag borde tänkt på det om det lyste bakgrundsbelysning. Det finns ju alltid möjligheten att det är olika på 3- och 5-serien, men det verkar inte rimligt att de har olika lösningar på iDriven. |
|
| Min slocknar helt, dock kan radions reklam eller kanalinställning ibland synas som en textrad i underkant fast jag släckt den. | |
|
Till Hubbe325, visst ser den släckt ut på dagen. Bara klocka, radiokanal och ev TP syns, men är den verkligen släckt på natten??? Min lyser med ett svagt röd/brun aktigt "backlight" sken och kör man på natten på skogsvägar så är det rusktigt irriterande. Jag dämpar då belysningen på mina instrument men det lyser fortfarande från IDrivedisplayen. |
|
|
Var tvungen att testa idag, det går att släcka den helt via Options-menyn på vår bil. Som sagt, annan modell och annan version av iDrive än trådskaparen så det kanske inte direkt hjälper till.. Men rödbrunt sken? Det är inte så att det läcker ljus från övrig bakgrundsbelysning i panelen? Bakgrundsbelysningen brukar ju vara vit eller svagt blåaktig på såna skärmar. Kunde tända enbart bakgrundsbelysningen på vår och då tänds det ett vitaktigt sken så att skärmen blir "lysande grå". |
|
|
Här mina reflektioner: Jag har haft både den gamla och nu den nya hårddiskbaserade iDriven (finns ju på E6x -10:orna). Via Optionsmenyn kan du släcka iDrive och där är det ingen skillnad på DVD och hårddisk iDrive. Först i mörker blir det skillnad. På DVD-iDriven syns det att skärmen är aktiv, eftersom det kommer ett svagt brunaktigt sken. "Uppmärksamma" personer noterar detta (som jag). På hårddisk-iDriven är skärmen lite mörkare så jag tycker att den är ganska ok. Men hade man dragit säkringen hade den ju blivit helt släckt, så det syns fortfarande att den är "aktiv", s a s. ---- BMW CS #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.