|
|
|
|---|---|
| Tjenare. Som sagt har en bmw e30 325ik -88 som inte starta efter att föra ägaren renoverade motorn. Tändningen är bra. Kompen är bra. Bränsle trycket är bra (kollande trycket just innan fuelrailen). Men det kommer inge bensin från spridarna. Har kollat reläerna vid LMM dom här Länk … 7_s640.jpg men dom verkar funka alltså dom två orange den vita vet jag inte vad den gör???. Det verkar röra sig om ett el fel , någon som vet vad det kan vara :D | |
| Det vita reläet är bränslepumpsrelät. Det är det som det brukar vara fel på, så dubbelkolla det så du vet att det funkar innan du söker vidare. | |
| Det i mitten är bränslepumps reläet (orange) , Får ju bra tryck till fuel railen. | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Om det inte kommer bensin från någon av spridarna så har ju styrdatorn av någon anledning bestämt sig att dessa inte ska öppnas och skickar således inte någon styrsignal. Kolla att impulsgivaren på vibrationsdämparen längst fram på motorn är hel och inkopplad. Vill minnas att den vita är huvudreläet, och fungerar det så går inte styrdatorn igång och ingenting fungerar. raxxas : Kopiera in länken till bilden en gång till, den blev felaktig (används inte taggar eller liknande - bara klistra in länken rakt upp och ner i texten). |
| Okej bra då verkar ju det vita fungera iaf. här är bilden. Länk … 7_s640.jpg . Impulsgivaren är väll triggergivaren har jag för mig? Och den verkar funka för annars skulle den väll inte tända? | |
| Länk … 7_s640.jpg | |
Sant, om det var något knas med impulsgivaren skulle den inte tända. Verkar vara ltie svårt att få länk till den där bilden :-) |
| Jo den funkar inte på den här sidan men kan länka min tråd på garaget där jag också har lagt upp bilden , Länk :D | |
Tickar spridarna? Om de inte gör det, vilket jag utgår ifrån att de inte gör, så kommer ju inga styrimpulser alls från styrdatorn. Känns ju lite som problem med Motronic boen. Om du råkar ha en annan Motronic box att prova med så skulle det vara nästa logiska steg. Hmmm, kanske länken råkar ha någon teckensekvens som AutoPower motorn reagerar på? Jag provar iallafall att lägga in länk till bilden. Länk |
Well, problemet med att länka till bilden löst iallafall :-) |
| Spridarna tickar inte. Har tyvärr ingen annan box. tack för att du la upp bilden :D | |
| Mätte spridarna och kom bara 2volt ur dom någon som vet om det ska vara 2v eller om det ska vara mer? | |
Nja, 2V låter lite för lågt. Hur mätte du? På den röd-vita kabeln i kontakten som normalt sett fast i spridaren? Där ska det finnas konstant +12V efter det att huvudreläet slagit till (vilket jag antar det gör när man är i läge "Start" eller "Run"). Huvudreläet matas ju direkt med +12V. Och ut från huvudreläet går sedan bland annat en röd/vit kabel som går till varje enskild spridare (men även till purge valve och tomgångsmotorn). När sedan stydatorn vill öppna en spridare så jordas helt enkelt den andra pinnen på spridaren. Motronic 1.1 kör semi-sekventiell insprutning vilket betyder att spridare 1-3-5 öppnas samtidigt och spridare 2-4-6 öppnas samtidigt. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.