|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet hur motorkaraktären blir vid montering av extractor? Brukar man få en ketchup effekt vid montering eller får man ett jämnare vrid? Jag har precis monterat extractor, har även annat insug och fullflödes system. Tycker mig känna att bilen blivit slö efter extractor montering. Jag har inte mappat eller rullandelandsväg. Vad jag menar är att motorn vill ha ett "motstånd" i avgassyst. därav att min går "slött" Ursäkta ett lite rörigt inlägg !!! Kimpa 15.09 på 402m | |
|
Du får olika motorkaraktärer beroende på hur ditt extraktor är uppbyggt, men i ditt fall beror nog ketchup effekten/slöheten med största sanolikhet på ditt avgassystem. Du har inte skrivet hur grovt ditt system är och vilken typ av dämpare du annvänder, men generelt så annvänder man sig av formlen 1"/100hkr när man bygger ett avgas. Men i verkligheten är det inte så lätt och har man inte tillgång till en rullande landsväg när man bygger så får man chansa och ibland så blir det som i ditt fall. Jag har pratat lite med folk som har testat på vacumdämparen som bla folk här på listan har sagt vara en bluff. En kompis bromsade sin opel med en sådan och han flyttade upp hela registret och det gav betydligt mer ork på höga varv. Men kolla in Länk där finns lite allmäna uppgifter på uppbyggnad av avgassystem. MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.