|
|
|
|---|---|
|
Länk! Svensksåld. Men jg tycker priset är lite lågt även om den gått 11k mil. Eller? Tack | |
|
FEL fälgar drar ner priset säkert 10-15 tusen.... Det ska va de smidda tillvalshjulen i 19 tum, annars är priset just som de begär... Går säkert att krypa en tia till:-) MVH Peter |
|
| Aaah...och bortsett från att vevlager samt oljepump ska vara bytt...något annat? | |
|
Kolla om vattenpumpen är bytt kostar sura pengar å byta |
|
|
De problemen med vevlager o oljepumpar på e46 M3 borde snart va historia tycker jag... Bilarna är ju ofta 10 år gamla nu och ev ras beroende på barnsjukdomar borde redan hänt isåfall. MVH Peter |
|
|
Peddan: även om så är fallet vill jag i alla fall att sådant ska vara ordnat, speciellt eftersom det var en recall och goodwill rep. Hampe_86: ok, är det en del som ofta felar? |
|
|
macattac: Jag menar bara att marknaden är inte precis översvämmad med FINA lågmilade M3 e46, rost, skruvade mätare, fullservade hos riktiga verkstäder? mm är saker som oxå är viktiga. Har man sen som krav att det ska finnas dok på goodwillrep så blir andelen bilar ännu mindre. Ofta har bilarna haft 10 ägare och papper försvinner med åren. Bmw själva är sällan eller aldrig speciellt glada när man vill ha sådan information om en bil som man inte ens äger. ibland måste man oxå veta exakt vilken bmw verkstad som gjorde reparationen och ringa dem för att kunna få besked! Jag har ägt många M3 e46 genom åren men vattenpumpen har inte varit bytt på någon...den äldsta hade gått 13000 mil. MVH Peter |
|
|
Nä men det är inte ovanligt att pumparna börjar slira på pumpaxeln och tappar effekt. Sura pengar då BMW tar 4200+m för bara pumpen |
|
|
ok, hur märks det fenomenet? Läcker det vatten eller skriker pumpen? MVH Peter |
|
|
Det är propellern som börjar slira på axeln den sitter på och till en början så tappar den effekt (pumpen) sen slutar den funka helt. Har man då otur så hinner den bli varm innan man ser det |
|
| Någon som tittat på bilen? Nått att ha? | |
SemirS |
Hej! Har tittat på bilen! Inget att ha. Har ägt 2 st M3.or |
| SemirS: Du får gärna berätta varför den inte var bra.. | |
|
SemirS: Ja, berätta gärna varför. Bortsett från att det är ACE Race fälgar (billiga)...vad mer? Jag har skickat lite frågor till handlaren i förra veckan och inte fått svar, det är väl lite indikativt på deras seriositet, men jag hör gärna mer. |
|
SemirS |
Jag åkte i onödan. Smg,Abs,Esp lampan lös. Oljud när man körde bilen diff? lagerhjul? Ratten stog fel. Toningen vara hemma gjord, Hade släppt. |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Prisvärd mao ;) "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
|
Motorhuset är en liten "vimpelfirma" som säljer inbytesbilar som de lite större begfirmorna i stan inte vill sälja själva. Jag har varit där några gånger. Bilarna kan vara helt ok men man måste undersöka allt själv, ägaren/säljarne har noll koll å är full med skit. /Jonas |
|
|
Kika gärna på min m3 som finns i autopowers säljesdel. Svensksåld 2002 Mvh Jimmy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.