|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
När jag refererar till "sommarväglag" menar jag givetvis torr eller blöt körbana när det är plusgrader, under vinterhalvåret! Den tillspetsade frågan kring om dubbdäck skulle vara bättre än sommardäck på sommaren får väl anses vara en retorisk provokation mer än seriöst menat....eller!? Att sommardäck är bättre på sommarväg behöver inte ens bevisas, men om man ändå envisas syns det tydligt i de kontinentala vinterdäckens prestanda på torr och våt vägbana i plusgrader - de liknar i mångt och mycket sommardäck i sin uppbyggnad genom hårdare stomme, hårdare gummiblandning etc. Det går tyvärr inte att tillverka däck som är bäst på alla underlag i alla temperaturer och som samtidigt inte har några nackdelar alls....däck är alltid kompromisser mellan olika egenskaper! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| När WRC bilarna kör dubbfritt på svenska rallyt så skall jag köra dubbfritt också ! | |
| Alex84: De använder ju inte vanliga dubbdäck heller.. | |
|
Hej. Bor man i norrbotten kör man dubbat. Har provat flera omgångar dubbfritt som följt med diverse BMW å de är tamefan odugligt här uppe. Å de handalr inte om å köra fort eller sakta de bara int duger till nå så enkelt är de. Då är de dubbat en billig liv försäkring. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.