AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
509

Ac Hjälp

ba
141
backez
318i touring -96
Var sitter dubbeltempen samt vilka är reläerna för
kondensor fläkten.

jag har kollat länkarna i tidigare inlägg, men dessa verkar inte alls stämma mot min bil.

525 -90 m20
ro
559
ronte
116d -16
328i cab -98
Hej

Har sett två varianter på placering av reläerna för kondensorfläkten, antingen i egen box framför säkringsboxen eller som på min bil i säkringsboxen bland övriga säkringar. Kolla:

Länk

Vet inte riktigt vad du menar med "dubbeltempen" dock...

Always Diesel
ba
141
backez
318i touring -96
med dubbeltempen menar jag tempgivaren med två steg
som ska starta kondensorfläkten
ro
559
ronte
116d -16
328i cab -98
Ok... angående detta skiljer även min bil mot de beskrivningar jag sett. Beskrivningarna säger att den sitter på höger sida av kylaren med en rund kontakt med tre stift (verkar vara så på de flesta e34:or). På min sitter inget på höger sida, dock på vänster sida av kylaren har jag något jag misstänker är tempgivare som sitter med en fyrkantig kontakt med fyra stift.

Dock vet jag inte riktigt vilka trådar som går var eller hur den fungerar. Har försökt korta stift för att tvinga igång fläkten men utan större resultat... kan dock inte föreställa mig att det skulle kunna vara något annat än denna tempgivare...

Always Diesel
ba
141
backez
318i touring -96
Hej nu har jag lokaliserat tempgivaren på min bil
den satt på kylarslangen men den har bara 2 trådar.

om jag kortsluter dessa så startar fläkten.
men till skillnad från alla andra inlägg i detta
forum, så verkar inte jag ha nått motstånd
bredvid fläkten.
kan det va så att jag bara har en hastighet på
min fläkt?
ro
559
ronte
116d -16
328i cab -98
Verkar onekligen så ju. Hur många kablar går till fläkten (titta vid kontakten)? Har du bara två så sitter alla fall inte motståndet vid fläkten och då är det nog som du tror, dvs du har bara en hastighet...

Always Diesel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.