|
|
|
|---|---|
|
Hej, Tänkte kolla med er om ni vet vad problemet kan vara med min 335d -07, Var på väg hem igår, när jag stannade vid väggrenen ngn minut, skulle starta bilen igen och bara startmotorn gick igång, fick fram alla konstiga felmeddelanden sen. Fick ett felmeddelande idag att det kanske är railtryckgivare. Ngn som har upplevt samma sak eller vet vad som brukar knasa med bmw, det är min första bmw diesel. Vänliga hälsningar | |
|
Hej! Nu ska jag inte säga att jag kan den där modellen, men utan att veta så bör du först kontrollera felkoder hos BMW(eller annan kompetent verkstad).. Men när du skriver "railtryckgivare" så det jag kan tro om detta är att du således antingen verkligen har tappat bränsletrycket i railen av någon anledning eller att just den givaren har fått "spel".. Men som jag noterade först så är det jag just skrev ingenting annat än en kvalicerad gissning. Mvh Janne. |
|
| Okej, tack för hjälpen Janne. Vad kostar ett sånt ingrepp att fixa? Vet du om det är ett vanlig fel på dem? | |
|
Bytte batteri till ett nytt falsterbo. Var förbi bmw idag och köpte railtryckgivaren. När vi la in den nya givaren så kom startspärr upp som ett nytt felmeddelande. Kunde ej nollställa den. Bilen gick runt på startmotorn bara. Måste man koda om nycklarna hos bmw lr finns det ngt annat sätt? Mvh Tones |
|
Roffa1 |
Köpte du ett likadant batteri som det gamla, med samma amperestyrka och värden? annars måste bilen programmeras om. |
Roffa1 |
Länk |
|
Har för mig att det var samma värden på batteriet. Kan man programmera om den själv lr måste man ta den till bmw? Kan man komma runt startspärren på ngt annat sätt? mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.