|
|
|
|---|---|
|
Hej Har en 120 d som jag ska mappa men undrar om det går att byta till en större intercooler på dom? | |
|
Hej, Antar att du har en faceliftad. Då kan du beställa: 17512179279 Intercooler, bild jämfört med befintlig: Länk 17512179288 Kåpa underifrån 07147169847 x3 plastmutter för kåpan Se Länk Landar alltesammans på ungefär 3500-4000SEK. Då sitter kåpan för fläkten lös då den inte längre finner stöd på stödbenen som sitter undersidan på original IC då den större kommer längre ned. Så man måste hitta ett lämpligt sätt att förankra den. Eller köra hela nya fläkten med. Och det är trångt, man behöver antigen demontera verkligen hela fronten för att få dit den större IC:n, eller klippa bort ganska mycket (och limma tillbaks?!). Dock kommer du inte märka större skillnad om du inte kör jätte hård med den (bana). Jag märkte på min 123d att den varvar lite bättre och 3% bättre massflöde vid vanlig körning. Inte heller är de lämplig att köra mycket högre laddtryck, då läcker sidorna. Dock de klarar 2bar på min så lite marginal har du. Lycka till! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.