|
|
|
|---|---|
| Ja.. Vart sitter ljusmodulen i en BMW e39? | |
| Framför passagerardörren. Jag lånar Hassos bild: Länk | |
|
Vad mera exakt styr denna modul? Har problem med att bilen (740 2000) blinkar som fan med både belysning utvändigt och inne i kupen för instrumenten. Detta händer oftast då bilen är kall. ?? |
|
| Boris73: blinkar bilen när den är avstängd så kan det mycket väl vara ljusmodul, men menar du när den är startad och motorn är kall så kanske det kan vara dålig laddning. Kontrollera även om batterikablarna sitter åt på polerna | |
|
Alleexs/ Tack för respons. Man kan lugnt säga att den har ett eget liv. Man kan faktiskt inte sätta fingret på vad som skall hända här näst. Tidigare har den 1. Börjat blinka med varningsblinkers när den varit avstängd och larmad 2. Vid startad blinkat med all invändig och i stort sett all utvändig belys. 3. I dag så fungerar ingen instrumentbelysning utom ratt-reglagen, lcd-paneler och tv. Utvändigt så är halvljuset på, men ställt i lägsta läget. bak så lyser de till och med om röda bromsljuset i bakrutan. Inga ljusreglage ändrar något vare sig ut eller invändigt. Varken blinkers, helljus eller annat. ???????? Blev så trött så jag beställde en ljusmodul från ebay i ren frustration. Kollade inte av oem-numret innan så jag har säkert köpt fel :( Hjälp mig |
|
|
LCM styr allt som lyser utom innerbelysningen i taket. Det finns massor med varianter/nummer på moduler men man gör bäst i att köpa en av samma generation som man har, I II ,III eller IV. E39 E38 eller E53 X5 kvittar. Det ska va med auto eller man ljusreglering till xenon också. Ex till min E39 med xenon och auto ljusreglering inbygggd ska det va "LCM IV auto LWR", restrn kvittar. "Why float through life when you can drive?" /Martin |
|
|
Tror faktiskt att jag hittat rätt. (åtminstone hoppas jag de) de var en LCM 3. Angående xenon mm så undrar jag om de inte var standard på 3:an??? Eller fanns de utan? I såna fall kan de blivit skit. Betalade inte direkt mycket så är de fel så är de;) Dessutom kan jag ju använda diagnosprylarna jag köpte från OlaO till programmeringen :) Han skickade även en lathund så jag slipper gå bet eller skräpa ner forumet än mer än jag gör i dag. Vi hoppas på de bästa Tack för svaren :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.