|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Med känsla: har du inga bilder kvar på bilen? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Medkänsla - Wow! den måste ha kört som en dröm, knappt inkörd när du köpte den ;-) Får man fråga varför du sålde den? För mig har alltid e34 e39 e60/e61 och f10/f11 med V8 varit , och är, en häftig kombination och den känns lite ovanlig och mystisk. Därför kommer jag försöka hitta ett riktigt fint och ovanligt exemplar ( eller en av varje ;-) ) när jag är klar med mina studier :-) |
|
|
Nej tyvärr har jag nog inga bilder tillgängliga nu men tror jag har det på en extern hårddisk som ligger undangömd nånstans, men ska kolla senare. Yes den var kanonfin, det var den finaste BMW som jag köpt på den tiden och det var en fröjd att köra upp den från nån liten stand nära Köln. Minns jag fick sitta och köra den mellan Uppsala och Strängnäs om kvällarna när jag kom hem för att komma upp i 600 mil så jag kunde registrera in den :-) Ja varför sålde jag den? Det frågar jag mig själv för den kändes rätt unik, framförallt nu när man ser Stephans statistik. En 540 E39 med M-paket är ju ännu en riktigt läcker bil! /Anders |
|
|
Anders; Den var/är Individual Titangrau metallic. Bör har varit Individual i och med kombinationen med M Sportpaket. När jag tittar på statistiken över 540iT/6 E39 så fanns det sådana utan M Sportpaket i Titangrau som standardfärg. Mvh Stephan |
|
|
Anders: hittar du några får du gärna höra av dig. Letar fortfarande efter en 540. Käner ni någon som funderar att sälja sin med mina kriterier så hör av er..... MvH Bmw 4-ever |
|
|
Hittade lite bilder i helgen, var kan jag lägga upp dem? Har tydligen tappat mitt pro medlemskap så det funkar inte för tillfället här. /Anders |
|
| Anders; ta min forum ( nicknamn) och sedan @ hotmail.com och skicka bilderna ditt | |
|
Det ser ut som många 540 ägare har ställt in sina 540 och inte tänker på att sälja. Dom som finns till salu just nu är inget av intresse. Dyker det inte upp rätt 540 nu så blir det att handla e60 istället. Tråkigt bara när man letar efter en 540 och suget efter en är stort och så får man inte tag i en som man känner för. MvH Bmw 4-ever |
|
|
Anders(Med känslas) föredetta 540iAM är fortfarande i ett utomordentligt gott skick och ägs idag av en entusiast som brukar den som "fintväder" bil. Mvh Stefan |
|
|
aha Stefan, du känner ägaren? /Anders |
|
|
Ja, har gjord en del jobb åt honom då våra företag ligger nära varandra. Hur långt hade den gått när du sålde? Körde du på 19"? /Stefan |
|
|
Minns inte nu men har säkert papper kvar men kanske den gått ca 2500 mil. Ja jag köpte 19" hjul till den. /Anders |
|
|
Minns inte nu men har säkert papper kvar men kanske den gått ca 2500 mil. Ja jag köpte 19" hjul till den. /Anders |
|
|
19":arna är numera avyttrade och bilen går idag på 17". Han värdesätter komfort jämte utseende. Den var riktigt fet med dom 19":arna trots att jag föredrar orginalstuk. Tror miltalet i dagsläget ligger nånstans runt 8000mil så fortfarande lågmilare, mycket trevlig spec. på den! Han har inte velat sälja än men jag brukar allt fråga med lite jämna mellanrum. /Stefan |
|
|
Finaste e39 / 540 till salu just nu ? :) Länk |
|
|
mm bara 3500mil! Har han haft bilen ståendes i vardagsrummet? Men priser var därefter med ca 190tkr+. Lite saftigt för en e39 tycker jag! MvH Bmw 4-ever |
|
| Mm ritktigt fin är den :P förra veckan såg jag en BMW 540iA 2003 med 25000km på mobile.de, den är redan såld :P | |
|
Finland har ganska kraftigta importavgifter det gör priset högre. Vet inte om man får igen pengarna vid export. Danmark lämnar tillbaka avgifterna medan Norge inte gör det. Stephan |
|
|
Någon som är insatt i bilmarknaden i Finland? Är det mest finsksålda bilar på marknaden eller är importbilar ganska vanligt fenomen med tanke på deras skyhöga avgifter? samt om förfinade mätare existerar i samma utsträckning som här i Sverige? Deras bilpriser verkar inte vara så roligt iaf. Den länkade 540´n kostar bara 55´mindre än vad jag gav för M5:an... BMW M-POWER |
|
|
Här finns tabeller över tillämpade skattebeslut, och nästa år höjs skatten och diesel och bensinpriset :( Länk En relativt stor andel av BMW i finland är importerade speciellt välutrustade och med stora motorer Angående mätarjustering så visst finns det i Finland också vet dock inte i hur stor utsträckning, för dom som kan finska finns ett autopower liknande forum som kanske behandlar ämnet!Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.