|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Har tänkt gå tilbaka till e39. Hade gärn a skaffat mig en av det första e60 men det verkar som om dom har en del elstrul. Så e39 känns mer ok att gå tillbaka till. Har haft både 530 och 540 i e39 karossen och var mycket nöjd med dessa. Har haft en 540iat e39 -99 för något år sedan och är sugen på att skaffa mig en sådan igen men med facelift och endast sedan. Men man har vissa kriterier. Sport eller komfort med massage med skinn är ett måste och även steptroniclådan.. Navi pdc xenon vill man gärna ha och helst M-paket. Men det är ju inte det enklaste. Är det så att det inte finns så många av dessa eller är det så att ägarna är så nöjda så dom behåller dessa bilar? Kollat lite på att hämta från tyskland men priserna på dessa är betydlig högre än i Sverige! Är det någon som har koll på hur många facelift 540ia sedan e39 det finns reg. i Sverige? Både med M-paket och utan? MvH Bmw 4-ever | |
|
Min 540ia M sport finns ute på annons på blocket. 19000mil M sportpaket Automat Sportstolar Xenon pds fram + bak mm Dock ej navi som du nämner. |
|
|
inte mycket till hjälp här inte. Vem på forumet som har koll på alla 540? är det stephan? När kom dom sista e39 540? Letar fortfarande..... Det lutar åt tyskland MvH Bmw 4-ever |
|
|
Det finns 1st Sv-såld 540i/6. Den är en 2001a i Titansilber med M Sportpaket Länk Gällande automatväxlade bör det finnas fler. Jag känner till Jorstens sedan sommaren 2005, när den var till salu hos Förenade bil för ca 295tkr. Minns den för motsvarande fast utrustad (Jorstens är tyvärr vad jag kallar strippad) låg på 100tkr lägre i Tyskland inklusive 1år garanti som exempelvis denna Individual Biarittzblau -01a Länk hoppas på grund av rökt i samt mycket lätta rostskador på bagageluckan. Den uppfyllde dock kravnivån på utrustning = taklucka, xenon, el-stolar i läder, pdc, navigator, cdvxl, el-gardin, Dsc. Under det var inte intressant. Det tycker jag än i dag är vad man ska kräva av en 530d/530i/535i/540i/M5 E39. Jag kan tyvärr inte komma på någon mer Sv-såld 540iAM facelift Limo. Några 540iAMT men Touring var ju inte intressant. Ska jag gissa finns det 20-30st 540iAM Facelift Limo och kanske 90-100st vanliga. Den allra läckraste jag har sett är en 540iAM 02a i Individual Estorilblau med om jag minns rätt Individual Champagner läder och dubbelt avgassystem (som M5 E39). Till salu under lång tid hos Autohaus Schaumberger en fd BMWhandlare i södra Tyskland runt 2006-2007. Bilder har jag, dock inte på denna dator. Trevligt nog med HÖG utrustningsnivå. Dem svenska priserna är sjukt låga, vilket kommer öka på svårigheterna att hitta fina exemplar i framtiden. Den är nog en bra tid att köpa nu och hålla skicket uppe. I somras såg jag en sv-såld 540iAT-01 i slitet skick och tänkte tillbaka på 2002 när jag köpte min pärla Länk då var Touringen 1år gammal, dyr och i ypperligt skick. Märkligt att man inte kan ta hand om sina grejer. Vad hade du tänkt dig för pris/skicknivå? Stephan |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Finns nog ingen 540 som är mera rätt än denna fnv, så bara ta med penningpungen och handla. Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Här är en till: Länk Mvh H |
|
|
Håkan den känns för gammal! Har redan haft en 99 för nåt år sedan. Dax att gå vidare. Hassos länk till 540 ser riktigt fräsch ut. känns som extrem välskött med bra miltal som inte växer på träd. Men känns fortfarande inte som det är rätt bil för mig. Hade tänkt mig runt 130-140 som max. Stephan du har mail! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Läckrast till salu; Länk Facelift 2001a med Individual Atlantismetallic och min nivå på utrustningen, behöver bara 18" M Parallell för bli helt fulländad. 80tkr är heller inget att bråka om. Såg nu vilket jag glömt att Jorstens har taklucka och elgardin = något bättre än strippad. Med navi och elstolar hade den varit okej utrustningsmässigt. Stephan |
|
| Sen är ju priset satt därefter på min också. Sen har den ju 8 kanals pdc vilket är tillval och HIFI pro. Dock är har den ju rätt utrustning exteriört. Blir den inte såld nu i höst så kommer den att ställas av. | |
| Var ventilerade stolar en vanlig utrustning på Bmw 535/540 E39? | |
|
Länk Länk Länk Länk |
|
|
länk nr 2 hade snygg färg på skinnet! Synd att det inte var 540. Vad jag vet så finns inte ventilerade stolar på e39 men däremot massage. Kan det vara det du menar? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Aktiva stolar finns till E39. Inga ventilerade (om man nu inte fixar det själv=) Kod 455 endast till komfortstolar. kostade €500 extra. EUR 550,- Sitze: Aktivsitz für Fahrer und Beifahrer Wechselseitige Erhöhung der linken- und rechten Sitzfläche um etwa 15 mm (verhindert Verspannungen der Rückenmuskulatur bei längeren Fahrten, kein Massagesitz) Får lov att säga det är ovanligt, av dem 47st 540i/6 E39 Limo-03 har 3st! Kod 455. Kod 451 endast till standardstolar, kostade €450 extra. EUR 450,- Sitze: Aktivsitz für Fahrer inkl. Lordosenstütze für FahrerseiteWechselseitige Erhöhung der linken- und rechten Sitzfläche um etwa 15 mm (verhindert Verspannungen der Rückenmuskulatur bei längeren Fahrten, kein Massagesitz) Jag har inte hittat någon med kod 451 som endast går att få till standardstolar. Men jag har inte detaljgranskat 01 och 02års 540i/6 Limo eller facelift Touring ännu. Sportstolar går inte att få med aktiva stolar. Prislista från 9/02 Länk Gillar verkligen Individual Carbonschwarz/Cinnamon som har följande Individuallista; Individualfordonsdata Text ---- Processing Individual Sign "BMW individual" ---- Special Series Sonderserie E39-Deutschland, KA152 0490 Color paintwork "carbon black-metallic", as code 416 including hang on parts. Z1XX Upholstery Extended leather in Nappa cinnamon (nb. 7 894 021). Sewing thread cinnamon (nb. 7 891 999), code 1253 A Text Quilting yarn cinnamon (nb. 7 891 997), code 1253A. ******************************************************************* ** "ACHTUNG FAHRZEUG HAT TEILUMFANG IN KONTRASTSTEPPUNG" ** ******************************************************************* Following items are in leather Nappa cinnamon (nb. 7 894 021) Mittel-/Tunnelkonsole, Armauflage vorne, Handbremsbalg, Waehlhebelbalg bzw. Schaltbalg und Armstuetze Tuer. Quilting yarn black (1 963 800), code 0020. Sewing thread cinnamon (nb. 7 891 999), code 1253 A Text Plastic parts of seats in black Seam of front and rear seats according to standard option leather Montana Remainder of spec. as standard leather Montana black (code N6SW) 0940 Sonderwunschausstattung Velours floor mats anthracit with trim in nappa cinnamon (nb. 7 894 021). Steering wheel rim bicolor, upper and lower part leather Nappa cinnamon (nb. 7 894 021), grip area in Nappa black (nb. 1 938 942) quilting yarn cinnamon (nb. 7 891 997), color code 1253 A. Text Wood trim birch anthrazit, 0690 (decorcover of steering wheel with option 255 in softpaint black) Chrome Niere analog 540i Serien fanns till 540i, 535i, 530i, 530d och troligtvis 525i och 525d. Dem fyra första har jag sett exemplar av. Av 540i/6 Limo tillverkades det fyra exemplar (av dem har två aktiva stolar). Aktiva stolar är alltså väldigt svårt att hitta en med. Kul att pappas 530iA har det:) , pappas chef blev mäkta imponerad när pappa lät han pröva. Stephan |
|
|
Den här 32000milers 01an har ALLT, gardiner, bensinvärmare, aktiva komfortstolar, M-paket, navi, xenon, 18", glaslucka, el-ratt, pdc, telefon, el-infällbara speglar och verkar ha sidoairbags bak. Förstår att den rullat en del, kul att använda utrustningen. Länk |
|
|
Det var som tusan! Jag som trodde det fanns :O men det kom till e60/e61 är jag helt hundra på :D Aktiva stolar låter onekligen riktigt nice, en e39 V8 med aktiva stolar, gardiner runt om och taklucka samt shadowline högglans vore ju drömmen :D Stephan - Du är grym på Bmws 5 serie V8 modeller :):) |
|
| Ett kännetecken på en välutrustad e39 är när knappraden underkliman är full med knappar :D | |
|
Bra mycket trevligare än aktiva stolar är Standheizung...Har en E61 och har haft en E39T med dessa tillval och det är inget snack om vad man använder oftast. Flest knappar under kliman kan man nog få om man har en M5 E39 med PDC fram, aktiva komfortstolar och el-gardin där bak ___ //Ulf |
|
|
Ulf; Man ska ha både och:). Pappas 530 har full knapprad och parkeringsvärmare. Med garage använts dem aktiva stolarna oftare än värmaren. Men oftast använts PDC och elinfällbara backspeglarna. margj811; Tack! En serie jag gillar; Länk Stephan |
|
|
Stephan: desto mer desto bättre...;) Det är sant att det är bra att ha båda vilket jag har i 550'n men om jag hade behövt välja så blir det värmaren... ___ //Ulf |
|
|
Jag köpte 2005 eller 2006 en kanonfin 540iA med M-sport från Tyskland. Vill minnas det var en -02 eller -03, letade efter papperna på bilen nu men fann de inte i hastigheten, men köpte den från ett dödsbo, hade gått bara knappt 300 mil och fullständig utrustning med i princip allt. Den var nog spacegrå (eller vad motsvarande färg hette då, minns inte nu), men den bilen har jag ångrat många gånger att jag sålde. Hade varit kanon att ha haft den kvar. Sålde den 2005 var det nog, till en man utanför Alvesta (invandrad grek tror jag). Han skulle behålla bilen länge sa han minns jag. Kanske han finns här? /Anders |
|
|
Hittade lite papper på den nu UFW042, en -02 första reg 15/4 2002, jag köpte den 27/11 2003 och sålde den 4/5 2005. Ser att den bytt ägare 2008 men har ändå bara oss tre ägare. Den hade gått 2856 km när jag köpte den. Hade stått hos ett dödsbo och fd ägaren avled i cancer och bilen var i princip ny. Köpte den för 36900 euro och sålde den för 275.000,-. Den hade varit kul att ha haft kvar. Undrar hur denna pärla mår idag? Den finns i Karlsborg idag ser jag. /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.