|
|
|
|---|---|
|
Länk BMW 325 I A NAVIGATION Mätarställning: 11130 mil Färg: MYSTIKBLÅ METALLIC Karosseri: Sedan Info: Automatisk växellåda, Comfort paket, Advantage paket, LM-fälg 17 tum nr 158, Läderklädd multifunktionsratt, Dekorinlägg i Valnöt, Armstöd fram, Innerbackspegel aut. avbländbar, Fällbara ryggstöd, Sportstolar med läderklädsel Dakota, Park distance control PDC, Regnsensor, Farthållare, Färddator, Klimatautomatik, Navigationssystem Professional. Är detta ett "bra" pris? Något speciellt man bör kolla efter på just denna specifika modell? | |
|
Priset känns väl ganska rimligt om den är i fint skick. Borde kanske gå att få ner till 130. Jag utgår ifrån att den har xenon? |
|
| Xenon ingår i advantage, åtminstone på nyare. | |
| Ingen xenon.. Annars en trevlig spec! | |
|
Stod inget om xenon och säljaren per telefon i bilhallen nämde det inte heller. Det är inte standard med andra ord? Hur stor det spelar xenon in i priset? |
|
|
Xenon ingick i tidiga E90 i Dynamic paketet tillsammans med sportstolar, sportchassie och 17-tummare mm. På nyare 3-serie ingår det i advantagepaketet, men 2006 omfattade advantage typ farthållare och multiratt och några ytterligare detaljer. Jag tycker xenonljus är ett måste på BMW, har man väl haft det vill man aldrig vara utan. Och så ingår coronaringarna (angeleyes) med xenon vilket ju är lite av ett BMW signum idag. Jag tror dock inte det påverkar priset i större utsträckning, däremot gör det kanske bilen mer lättsåld. |
|
| Självklart är det "snyggare" med xenon men är det något man bör ta i större beaktning när man tittar på priset? Synd så klart på avsaknaden av xenon då denna hade "typ" all annan övrig utrustning som man gärna vill ha/letar efter. Automat, navi, läder mm | |
|
Det är nog baserat på personliga preferenser. För mig själv sänker halogenljus priset med minst 15.000. Säger inte att det är allas sanning, men det är min. ------- //Lövet |
|
|
Tycker den ser fin ut. Xenon kanske är att föredra men inget som skulle avgöra en affär för mig. Observera däremot att det sitter mycket billiga budgetdäck från Korea på bilen av märket Marshal Matrac. |
|
| Va där i fm och tittade på bilen. Invändigt ser den ut som en dröm men utvändigt var lacken inte alls speciellt fin. Mkt ytliga repor(maskintvättad?) och enormt mycket stenskott på huven(vanligt?). Ska dit sen igen och ta en bättre titt imorgon igen om jag hinner och be att få den utkörd. | |
|
Något som jag märkt på E90 och många E60 är att det ofta är mycket stenskott på hela huven, ser inte det problemet på E39 or. Kan det vara den mer aggressiva looken som med bringar en mer lutad huv som genererar mer stenskott . |
|
| Ja det stämmer. Har en kollega på jobbet som tidigare jobbade som rekondare på firma och även han påpekade att e90 är väldigt känsliga för stenskott och annat skit på vägen som orsakar märken pga den aggresiva looken/lutningen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.