|
|
|
|---|---|
|
Hej hittade en billigt csi på blocket köp inte denna nu :) Länk Ärligt talat har ja en e28 baserad csi och är intresserad av inredningen om den passar och (fram och bakstolar) klä om dörrsidorna då de antagen inte passar är ett senare problem.. hur som.. passar dessa? nån som behöver delar och bor i stockholm och har garageplats kanske vill gruppköpa? det är alltså en 81a som är till salu jag har en 85a. | |
|
Det går inte att tveka när priset är som det här. Bara slå till ! Mvh Janne |
|
|
Troligen är det lite annorlunda infästning av bältesspännena bak. Det är inte likt på 77 och 83 iallafall. På de äldre hänger de lösa, medan nyare har de fasta igenom hål i dynan. Knepigt det där med Gaskonvertering, detta är nog den femte jag stöter på som vart det ? |
|
|
ja gaskonverteringen är lite märklig men spelar mig ingen roll, då jag endast är ute efter inredningen och v backspegel... men har ingenstans att ställa bilen, fullt i garaget pga.nuvarande 635an å sen två bilar på uppfarten. Jag blir lte konfunderad gällande bältesinfästningarna, mina hänger såvitt jag vet löst på min 85a ? varierade detta? nån som vill ha kaross motor och restrerande kan ju hojta till så köper vi bilen 50/50? kan isåfall nästan skänka min tygklädsel till part2 fint skick förutom förarstol som har en slitskada. även vänster bakspegel kan bytas mot den som sitter på objektet .. eller så köper jag bilen tar de ja vil ha och skapar en rostig strippenräcer, med vad man får anta sliten låda :) men om nån vill vara med vore det kanon! |
|
|
Shark: Intresserad! PM:a mig. Sechs macht Spass! Mina bilar: Länk |
|
| Märks att de varit en lång dag på jobbet det är höger backspegel jag behöver byta:P | |
|
Som sagt, skicka mig ett PM... Sechs macht Spass! Mina bilar: Länk |
|
|
Gaskonverteringen var ett krav för att kunna regga dom i Sverige pga att 3,5 litersmotorn på 218 hk inte var avgascertifierad hos oss. Hade en -82 som var gaskonverterad förut. När jag kollade med TS så var dom inte så villiga att låta typa om den till bensin igen. Kanske går om man vill men dom är rätt stelbenta har jag fått för mig. Min -82 hade hål för bakbältesfästena i mitten iaf. På min -77 fanns det inte bakbälten alls. Mvh Janne |
|
|
Bältena ut genom hål i dynan. Länk Men det är bytt indredning 2ggr i min bil så det kan spela ett spratt. Bilen är en 83a innan hade jag baksäte från en -77 och har nu från -86 |
|
|
Daniel-635 Så såg det ut på min -82 också. Har också sett den varianten att dom sitter löst monterade på korta bältessnuttar och uppkörda i skarven mellan sätet och mittdelen. Som sagt , i min -77 satt det inga bälten öht men det har jag tagit från -82 så nu finns det. =) Mvh Janne |
|
|
Ser problematiken men de där löser jag med en mattkniv och lite nål och tråd tror jag om fallet skulle vara så.. inte varit i bilen på ett tag däremot spendarat alldeles för många timmar under den :p |
|
|
Jag är intresserad av lite detaljer, så ifall ngn köper kan de få höra av sig. Förutsatt att den är E28 baserad... Varför vänta? Hur länge kommer du att leva? |
|
|
Den är E12 baserad Jagger. -81 Fortsättning följer....... =) Mvh Janne |
|
| Sant som du säger Janne, fortsättning följer :) | |
|
Jaha då har Shark fått sin inredning, höger backspegel och jag tog resten (läs rosten) =) Nejdå även om den är grymt rostig så finns det en del matnyttiga bitar som jag ska ta rätt på. Tack för trevligt samarbete Shark ! Mvh Janne |
|
|
Hallå där, nu har jag satt upp ett litet album för att avsluta denna tråd, bilen rosten och inredningen finns dokumenterat ; karossen : Länk inredningen: Länk Detta var superkul, roligt med lite helgutflykter och man kan ju inte klaga när helgen är över å man har ett par kv. meter skinn i garaget. Inredningen kommer att få sig en egen tråd längre fram då jag skall med benämning på "skall" få den fin igen. Tack för ett smidigt samköp 633csi, detta får vi göra om! Jag tackar för mig i denna tråd och ha en trevlig dag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.