|
|
|
|---|---|
| Fick nerslag på besiktningen i dag men fattar inte riktigt vad donnan menade när hon skrev felet på pappret. Står ´´styrled, styrstag, mittre vänster glapp´´. Vilken del menar hon då så jag får rätt när jag beställer delar. | |
|
Jag skulle nog tolka det som att det är den vänstra leden i parallellstaget som är slut. Pos. 9: Länk D.v.s. du byter hela staget inkl. de integrerade lederna på båda sidor. |
|
| Aha, då vet jag. Inget man byter lätt själv va? | |
| Vet inte hur trångt det är och så, men kanske ingen omöjlighet ändå. Men styrstagen ska ju bort, helst utan att skada damaskerna och en framvagnsinställning är nog idé att göra för att slippa onödgt däckslitage.. | |
| Skrev inte vilken bil som menas, det är min 520 som gäller, kanske är likadant vad gäller demontering? | |
| Du har ju två 520! :) Men jag gissar att det är E34:an, -93:an som har styrsnäcka. E39:an har kuggstång och saknar parallellstag i mitten. (Utom 540 som har snäcka även på E39-modellen) | |
| Haha, i dag är man seg. Det är E34:an som menas och inget annat =) | |
|
Jag bytte själv parallellstaget på min E34 525i för ett antal år sedan. Vad jag minns var största problemet att pressa loss lederna från styrarmar och parallellstag. //Göran |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.