AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.611

glömd inkörningsservice M3

pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Hej, var o provkörde en jättefin mörkgrå M3 2008, när jag gick igenom servicehistoriken så visade det sig att första servicen var gjord vid 2500 mil, inkörningsservicen vid ca 200 mil var glömd...detta bekräftades senare av Bmw, nästa service var vid 5000 mil.

Minns att det ALLTID varit gjort service vid ca 200 mil på mina tidigare M-bilar.

Vad byts egentligen på inkörningservice på en nyare M3?

Vågar man överhuvudtaget handla en sån bil? gäller tex försäkringsbolagens maskingaranti i framtiden om nåt rasar?

/ Peter
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Har för mig de byter motorolja och filter samt olja i bakaxel (iaf på m3 e46..)
Samt kollar igenom hela bilen. Experterna får rätta mig om jag har fel.

Också skitpetig med sånt här. Förstår inte heller hur man kan missa det som nybliven ägare.. (Kanske inte brytt sig?)

Ez
250
Ezi
BMW M3 E92 -08
AUDI S5 4,2Q -10
Peddan: Är du på den nu i Vetlanda? Den bilen såldes i början på sommaren av en ägare för ca 370 tkr och då hade den gått ca 4000 mil. Själv så var jag intresserad men kunde inte komma loss från jobbet den dagen och självklart så blev den såld på slutet av dagen!
Sedan köptes den av en kille som i sin tur sålde bilen till nuvarande ägare.

På min förra BMW M3 2008 byte de olja, filter och olja i bakaxel.

Min bil skall inkörningsservas nästa vecka(1M). Om inte jag missminner mig bytas även växellådsoljan. Bör ju vara samma på m3:an isåfall, tycker man!
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

twinsturbo: Är du nöjd med din 1 M? du har säkert kört/ägt M3 E92, vilken tycker du isåfall att man ska satsa på? för/nackdelar?

Såg att Bmw kristianstad har en nästan ny viting som jag blev lite sugen på...

De begär 550, undrar vad den kostade ny? en tidigare ägare som tydligen ångrat sig efter 3 månader o 150 mil:-)

MVH Peter
Jag är mkt nöjd änsålänge. Har rätt lite erfarenhet av m3 e92 men den jag har lyckades inte imponera på mig. Har kört m3 e46 föregående tre år och änsålänge känns 1M busigare samt roligare helt enkelt. Trycket i den är där inget fel på det heller trots förbud mot fullgas samt varv över 5000-5500rpm innan 200mil :D Har kört en inkörd demobil också och skillnaden i acceleration jämfört med m3 e46 känns i alla fall rätt duktigt :D. Du kan bygga den ny på bmw:s hemsida fortf så ser du nypris, priset känns väl ändån rätt ok med tanke på tillgången av bilar..
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Hej igen, men nu ska det väl tillverkas fler bilar, så samlarvärdet borde ju minska...

En helt ny likvärdig kostar 575 tusen ny, när jag ev skulle köpa en ny Golf R lockade dem med 6 % rabatt vid köp utan inbyte, tror inte bmw är snålare?

Det borde innebära att bmw borde gå att köpa ny för ca 540. Rätta mig om jag har fel ni som köpt nya?

MVH Peter
Sveriges behov är mer eller mindre mättat då där är ett fåtal bilar kvar till försäljning. Så tror inte Sverige får fler bilar tilldelade. Passa på att klippa en flång ny, 5% ska du utan problem kunna få på en ny 1M..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.