|
|
|
|---|---|
| Ska köra till Tyskland, Kiel i övermorgon och kommer då att köra på Bundesautobahn 1, A1. Hur ser hastighetsbegränsningen ut på denna väg? Någon som kört där? Topphastighet? | |
| 130 km/h har jag för mig. | |
| Jo, precis. Men efter Heiligenhafen är det väl 'derestricted'? | |
| Du ser på skyltarna vad som gäller. | |
|
Det där var ju ett fantastiskt intelligent svar, Chris87... Jag körde där senast för två månader sedan och minns att det var ett kortare avsnitt en bit efter Heiligenhafen där det var fri fart. Bättre än inget! /Masten |
|
|
Om du ska köra långt efter A1, så är det bättre att välja en annan väg än A1. Med alla vägbyggen blir det svårt att ens hålla moppe fart. |
|
| Masten: Du menar att din hypotes är ett bättre svar? Det sitter alltid en skylt som talar om ifall hastighetsbegränsning upphör. | |
|
Jag körde senast i helgen Gbg-Frankfurt tur- och retur och visst är det en del frifartsträckor även på A1 Skall man passera genom Tyskland föredrar jag att göra det nattetid för att slippa trafiken, då kan man hålla genomsnittshastigheter man bara kan drömma om på andra ställen, speciellt så här års efter turistsäsongen. BMW CS #5139 |
|
|
Chris87: Jag har inte uttryckt någon hypotes utan skrev att jag minns en sträcka med fri fart. Jag tror nog att trådskaparen själv kan inse att maximal tillåten hastighet är angiven på skyltar vid sidan av vägen... /Masten |
|
|
Tack för svaren! Funderar på att välja A7 genom Danmark på vägen hem. Kommer mest köra på dagtid. Är dock inte så sugen på >250km/h i mörker. @J.L Minns du om det var någon fri fart innan Oldenburg? |
|
| För att svara mig själv: En del fri fart här och där innan Oldenburg in Holstein. Mitt tips är dock att vänta tills Kronbruchhufe (på A1). Extremt fin vägsträcka med mycket lite trafik, speciellt i södergående. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.