AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.942

P1800 med Aston-motor. Klassisk bil med "ny" kult-stämpel.

Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
För typ en 35 år sdan rullade det en P1800 med Rovers 3,5liters V8 i Örebro, funkade riktigt bra.
Rattade själv en P1800E-70 senapsgul under nått år i slutet på 70 talet

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Häftigt :)
På nåt sätt finns det likheter mellan den gamla P1800 och aston martins DB5a.

Gillar förövrigt Aston Martins bildesigner genom tiderna,en drömbil mao för min del !
+1
Aston Martin, härliga bilar...

mvh/ Anders
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Om jag inte minns fel skulle Simon Templar egentligen ha rattat just en Aston Martin i tv-serien Helgonet, men när de skulle börja spela in avsnitten fick de inte tag på en sådan, och av en tillfällighet kom de över en P1800 i stället och på så sätt fick Volvo ett "gratisuppsving" rent prestigemässigt...

Visst var bilen i länken ganska cool, men så som jag förstod det var det ju "bara" en replica - om än en välbyggd sådan...för just den bilen hade väl aldrig haft den motorn monterad som försöksbil!?

Kommer ihåg ett reportage i en svensk biltidning med en ombyggd Volvo Amazon-kombi med en Rover 3,5-liters V8, som tydligen gick väldigt fint. Såg helt original ut i övrig, med tidsenlig beige lack. Undrar om den finns kvar?

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Aston Martin är fantastiska fina bilar, Stefan servade denna för ett tag sedan, jag stängde dörren 4-5 ggr bara för att höra det "ljudlösa klicket".
Länk

Bra gjort av traktortillverkaren David Brown att få till en sådan fin bil ((DB)
Lamborghini var väl en jordbruksmaskintillverrkare som fortfarande gör traktorer.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Snygga,fina bilar finns det gott om,men när det gäller vackra bilar finns det endast 1 tillverkare att välja på Aston Martin.

Hasso: Vilken skönhet Du länkade till ;)
Roger More alias "Lord Brett Sinclair" i Snobbar Som Jobbar (The Persuaders!) framförde Aston Martin.

Härlig resa tillbaka i tiden:

Länk

mvh/ Anders
Ro
553
Ronald Belford Scott
Alpina b7-86
Mini Cooper -19
Saab 9000 Talladega-90
Camaro -77
Saab 9000 Mellberg
Ford Mondeo -14
Körde om en DBS eller V8 brunmetallic i dag vid jönköping mot göteborg. Underbara vagnar.

"You can call me Bon"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.