|
|
|
|---|---|
|
Hej., Har skrivit innan ang problem med Bakre Stötdämpningen ., Men de verkar kanske va nått med bakaxlen som är trasigt ? ., Se om nån har haft liknande bekymmer . Nya Bilstein B4 Standard med nya original fjädrar samt nya Top Mounts . + Nya silent block + PitMan Sway-bar . Fäljar 18" med 245/45 profil . Problemet är nu att när ja kör över ojämnheter som en Normal Ny stötdämpare skulle svälja Men i mitt fall låter de precis som man drar näven i bordet lite lätt . . Bilen har perfekt väghållning å ingen skrammel osv. Va i helvette kan va felet ? ja blir helt grå hårig ., Känns precis som stötarna har för högt gas tryck å all kraft åker rakt upp i chassit . , , dock tror ja inte Stötarna är felkonstrukrerade dom lär ju ha massa kvalitets kontroller innan dom lämnar fabrik... lika så har ja kollat så det är rätt artikel nr för min bil . . . Tack för lite klar het i detta problemet . | |
|
Hissa upp bilen och ryck och slit/undersök allt baktill. Då borde du hitta felorsaken. Finns nog inga direkta genvägar. Hittar du ingenting lutar det väl åt internt fel i stötdämparna. Bakaxelklumpens infästningar kanske är trasiga? |
|
|
245/45-18 är otäckt stort på en E34. Jag kan ju gissa en massa ang ditt problem, men det känns som du fått flera svar i dina tidigare trådar. |
|
|
Inte fått nån klarhet i det . , verkstaden ser inga problem . . , 225/45 är däcken skrev fel . ., Givet vis blir de inte samma mjukhet om man hade jämfört med 65 profil ., Men de ska ju inte kännas som en gokart i bakvagnen., med nya dämpare+orginal fjädrar ., Va finns de som kan påverka mer änn stötar+fjädrar med tanke på komforten ? ., bilen har riktigt bra väghållning å på fina vägar är den hur bra som hellst ., Dock i mitt land är de mest skit vägar ja åker på . |
|
| Sär Skriva lite :) , 234/40-18" är det . . ska dock inte va problemet ? . , Lutar la åt att bärarmarna är helt slut, hade kört med silentblocken totalt utslita bara metall kvar i säkert 300mil . , kanske oxå kan ge nån form att bieffekt . | |
|
235. iallafall... va tros om dessa är helt sönder slitna : Yttre bärarms bussning D44MM (exentrisk) i bärarmen bak . Skulle de kunna göra så de får detta "slå näven i bordet" effekten . . Som sagt tror ja knappast mina stötar är feltillverkade . . |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.