|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en BMW M3 E36 från 94, som inte alls går så bra på tomgången :(. Den ligger och bludrar vid 400 varv/min. Bilen fungerar som den ska när man väl gasar, men släpper man gasen så hoppar tomgången så att bilen nästan dör. Det jag har är ett uppsågad luftbox. EcoChip Hål i avgassystemet innan katten (Kan ju bero på det att Lamdan ger fel värden???) All slags hjälp skulle uppskattas | |
|
Jag körde bankörning igår med hård körning för min M3a. Efter körningen så gick den dåligt på tomgång. Jag testade varva upp den snabbt på tomgång med varm motor till kanske 6500 varv ett par gånger, sen släppte det och den gick fint igen. Kanske smuts på stiften? Så testa det! Annars kan det väl vara tomgångsmotor som kärvar eller byte av stift som nästa åtgärd. Mvh. Richard |
|
|
Jag hade hög lnmbda och vandrande tomgång 400-1500 varv.. Bilen tjuvsög luft. En vakumslang under insuget saknades. Upptäcktes genom att spraya brakcleaner och då gick vartalet upp. Hålet före lambdan skulle vara mitt första steg i att fixa och sedan spraya breakcleaner vid insug. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.