|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Har funnit var min bil snor tjuvluft ifrån, och det är del nummer 6 på denna sprängskiss: Länk Men heter den justerenhet? Hittar ingen sådan del på bildelsbasen :/ Den andas väldigt kraftigt därifrån vid gas och den verkar inte reagera som den skall, tar en stund när man pressar gasen innan den reglerar sig :/ Tacksam för hjälp om vad som kan tänkas behövas göra och vad som behövs köpas? Kanske går det att smörja eller byta packning? mvh Jonny K | |
|
Det du söker är DISA, en enhet med ett spjäll som ställer om insuget i två lägen. Antingen optimerat för höga varv eller låga varv. Vill minnas att vid ca 4000 varv/min ställer spjället om sig så vid gas från tomgång tar det en stund innan spjället reagerar. Vanligt att spjället blir glappt och börjar rassla. I värsta fall haverar spjället och delar kan följa med in i insuget. Sök på AP: "disa" eller googla: "disa unit" mvh/ Anders |
|
|
Är du 100% säker på att det är därifrån? Ta och lyssna med typ en trädgårdsslang eller något för att verifiera det. Finns en hel del andra vakuumslangar som också kan vara dåliga. Trodde också jag hade en läcka där, men visade sig istället komma från under insuget nära oljeseparatorn. |
|
|
Sant ! Symtomerna stämmer till visso, dock så har jag ett starkt sugande ljud vid gaspådrag från DISA, så ska kolla lite mera innan jag bestämmer mig om jag skall byta eller hur jag skall göra :/ mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.