|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en 320M årsmodell 2004 där strålkastarna fram är kassa. Är av fabrikat ZKW så reflektorerna är nog brända.... Det är den modellen där halvljuset är xenon och helljuset halogen. Nu till frågan. Kan man byta rakt av till strålkastare av fabrikat AL? Dvs passar alla kabelanslutningar rakt av samt funkar styrdonet från ZKW med AL också? /MJ | |
|
Har du läst denna tråd?: Länk "I väntan på att några begagnade strålkastare skulle dyka upp, eftersom nya för 19320:- inte var ett alternativ, så testade jag en fusklösning. Jag täckte reflektorerna med aluminiumtejp från Biltema! :-) Det fungerade faktiskt långt över förväntan. Hade jag 20% ljus innan så kanske jag fick 90% med aluminiumtejpen, och jag noterade ingen försämring under tiden jag körde med det. När det sedan dök upp ett par strålkastare av fabrikatet AL på Blocket så var jag ju ändå tvungen att slå till. Jag tror faktiskt att det var 18110 här på forumet jag köpte av? Jag kan i alla fall säga att det än en helt annan kvalitet på AL jämfört med ZKW. Jag plockade isär de nya ljusen, och visst var reflektorerna en aning smutsiga, men de var ju av metall och med redig ”krom” på. Bild på en ny reflektor finns i mitt galleri. Rengjorda så var de absolut som nya. Dessutom känns det som dessa AL kommer att hålla. Det hade jag inte varit så säker på om jag hade köpt ett par nya ZKW. Det är fantastiskt vilket bra ljus E46 har när det är 100% . Jag gillar spridningen de har valt, mycket ljus åt sidorna och långt bort och inte så starkt på vägen mitt framför bilen. Så är ju spridningen på xenon generellt jämfört med halogen, eftersom man har mer ljus att tillgå kan man kosta på sig att skicka lite åt sidorna också, men jag föredrar ändå spridningen på dessa jämfört med andra xenonljus generellt." Det verkar som om AL passar i bilar med ZKW, jag kunde inte hitta att man var tvungen att modda. Du kan även skicka dina reflektorer till Reflektordoktorn: Länk Länk Mvh |
|
|
Tackar för svaret! Reflektordoktorn verkar helt klart att vara ett alternativ. Någon som provat här på forumet måntro? Hur blev utförandet och hur långt tid tog det innan man fick tillbaka strålkastarna /Mj |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.