AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
2.060

Dumt köp? ingen servicebok Mazda mx-5.

Du
59
DubbleG
328 Ci -00
Ät det dumt att köpa en mx-5 utan servicebok? Bilen är en 98:a 1,6 som är importerad 2003 och saknar servicebok men har iaf mycket kvitton sen den kom till sverige. 5 ägare i Sverige antal ägare i utlandet är okänt för mig.

Mvh Marcus
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Med tanke på att det knappast är någon jättedyr bil kanske det inte är hela världen? Gå efter det allmänna skicket och börja med en service så ska det nog gå bra. De är relativt driftsäkra, en kompis har en sån och kör med den hårt på bana hela somrarna utan några större problem.

Visa användare
345
Gr8ride
BMW 325i cab -90
BMW M5 -89

BMW CS #4005
Inte alls ett dumt köp.
Är det ett skapligt pris och att bilen känns ok, så är det bara att slå till.
Om du är osäker på service, gör en storservice med alla oljor, filter, tändstift och remmar, sedan är det bara att åka.

Gr8ride
Du
59
DubbleG
328 Ci -00
Instämmer att det allmänna skicket är viktigast, men nu efter att jag vart och tittat och provkört så kan jag säga att det inte blev nått köp. Bilen gick av och till på tre cylindrar, tygtaket var dåligt, väldigt sliten inredning, luktade bränt när nuvarande ägare mötte upp mig mm.

Pratade länge med han på telefon innan jag åkte iväg för att kolla, men han så inget om nått av det överstående utan det enda jag fick ur han var att det var ett dåligt hjullager bak, samt att serviceboken saknades annars var den i bra skick sa han.

Tråkigt då mx-5 är en riktigt rolig bil och jag hade hoppats på att få äga min andra mx-5a.
Köp!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.