|
|
|
|---|---|
|
Har en 328i -98 (E46) på 8000 mil. Det verkar som det är ett litet glapp (klonk) bakifrån när man släpper upp kopplingen, särskilt vid stillastående när man växlar mellan fram och back. Under körning märks det mindre. När man håller fast kardanaxeln så kan man vrida bakhjulen några centimeter fram och tillbaka. Vad kan det vara? Tacksam för svar. | |
|
Har exakt samma problem med min 320i -01 11900mil. Har du tagit reda på vad det beror på ? /Anders |
|
| Hej vet ej om det är exakt samma problem men jag hade ett oljud på min 320d när jag släppte upp kopplingen från stilla stående. Det var ett litet skrapande ljud. det kom ifrån delningen på karndanaxeln, troligen hade det blivit en svag rost yta på splejsen i delningen. Jag smörjade med en typ av kejespray för motorcyklar och oljudet försvann på nå´n mil eller så. Har du kollat hardyskivan? | |
|
Har en 320i -00 som jag har haft samma problem med ett lätt klonk i vissa lägen mellen fram o back fick bakaxeln bytt på maskinskadan min kostade mig bara 1500kr ganska billigt eftersom repet gick på runt 15000kr dessutom så tog BMW hälften av reservdelen som goodvill |
|
|
Jag hade känningar av detta på min förra 323 Ci - 00. Enligt BMW så förekommer det ett litet spel i kraföverföringen, som särskilt märks vid växling mellan fram och back, eller omvänt. Det var inte så mkt att göra åt, ingen fara - men det känns och låter inte så kul. Såsom Powerman skriver så kostar det ganska mycket att få det åtgärdat... MVH Tobias |
|
|
Fick samma besked som dig Tobias. BMW hävdar att det är helt normalt, så man får väl leva med det lilla oljudet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.