AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.559

Var på skuffen sätter jag "M-märket"

Sida 1 av 2
Ch
33
Chano
325ci stcc -04
Jag funderar på att beställa ett M-märke och sätta på skuffen.
Jag undrar om någon har måtten för vart det ska sitta?.
Bilen ifråga är en E46 coupé.

Såg att "schmiedmann" har märken, men blev lite konfunderad vilket som är originalfärgen då det finns 2 nyanser av ett och samma märke.

/David.
ti
229
timur
520xd F10 -16
Länk
ti
229
timur
520xd F10 -16
Här är exakta måtten: Länk
Ch
33
Chano
325ci stcc -04
Tack så mycket!.

ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Får man fråga varför ?
Estetiskt eller är det för att förvilla ?
Verdi
Om det inte är en M-bil ska det läggas i sopkorgen. ;)
Ch
33
Chano
325ci stcc -04
Det är ett "M" märke, för M-paketet. Inte ett M-3 märke.

/David.
gO
1.407
gOry
335i Touring
Måste också fråga varför man vill klistra ditt ett M-märke på sin 320.
I min bekantskapskrets så brukar detta flitigt noteras och fällas några lustiga kommentarer om dessa emblem-trimmar när man ser dom.
Ch
33
Chano
325ci stcc -04
Nu är det iofs en 325:a. (E46). (Kan inte ändra min bilinfo som står i min avatar).!??

Jag fick för mig att detta görs redan från fabriken på bilar med M-paket, då kunden efterfrågar det ?.

Verdi
I vilket fall så blir mitt råd att inte sätta dit det. Vad ska det vara bra för?
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Nej det gör det väl ändå inte ?
gO
1.407
gOry
335i Touring
Här är de någon som fått till de Länk
Är de en Mercedes M320?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Förstår inte varför man skulle klistra på ett M på en bil utrustad M-paket.

Är det samma med bilar som 325ci och 325d, att det är en en 325i med comfortpaket och en med dynamicpaket...

Daniel_k3
BMW 325d Touring M-sport -07
Go for it Chano!

klart du ska sätta dit det om du vill ha det, så länge det bara står M och inte M3. har man M-pkt står det ju ändå M på ratt, vxlknopp, instegslister. fälgar mm.

men isåfall blir det väl snyggast att inte ha modellbetäckningen kvar.

Audi har ju S-line loggor på ej S bilar och MB har AMG på bilar med AMG stylingpaket,
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Mycket snyggare utan några emblem!

Vill man ha det så är det klart att man ska sätta på ett sådant! Upp till var och en ju!

/Bellamy

ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Hm, men då ska man ju köpa det mindre M-märket som inte är "ett halvt M3-märke".
Li
90
Lidmalm
Polestar 4 LRDM Performance -25
Gör det inte! Insatta BMW-människor kommer tänka sarkastiska tankar om din bil när du kör förbi.
Räcker med det vanliga emblemet, det sätts inte dit några M-emblem bak från fabriken.
Men visst, vill du ha det så ska du sätta dit det!
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Nåt mer snyggt och diskret man kan göra är att byta sidolisterna på framdörrarna mot sådana med diskreta mindre M-märken i.
sp
648
spacco
BMW 750iAL -95
Volvo 744GL -88
BMW 520dAT -08
Jag tycker alla som är emot M-märken på icke M-bil ska lackera om sina bilar. Just nu stämmer inte färgen med hur man föreställer sig att en BMW ska se ut...
Haha,, jösses!! Många här som vet hur du vill att din bil ska se ut "Chano"
Alla ni som har en åsikt om ett M-märkes vara eller icke vara, sök på forumet efter lämplig tråd och ha er lekskola där ;)
För Ts har faktiskt inte bett om en sådan åsikt i denna tråd.. Låt han göra som han vill med sin bil.

Personligen tycker jag ett M-märke platsar på bakluckan om bilen är en M-sport=)
Ch
33
Chano
325ci stcc -04
Det jag vill veta är de rätta måtten för märket på bakluckan. Sen får folk tycka som dom vill om det är snyggt eller inte...

Någon som handlat Schmiedmans golvmattor?. Dom ser helt ok ut på bild i alla fall.

Någon som har tips på bra och prisvärda däck till BMW:s M135 fälgar?.

/David

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.