AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
993

Min e39 går mycket dåligt

mi
321
millerone
BMW X3 G01 -19
Min e39 530i har börjat gå mycket dåligt. Det började med ett totalstopp på motorvägen häromodagen. Bilen tappade all kraft och stannande under färd. Försökte starta bilen som gick igång i några sekunder för att sedan stanna igen. Blev bärgning till verkstaden där de kom fram till att felkällan var kamaxellägesgivaren varpå den byttes. Hämtade ut bilen och den kändes bra förutom att den hackade något, men nästan obetydligt vid större gaspådrag. Idag då jag vred om nyckeln och startade så gick tomgången upp hastigt och uppträdde oroligt. Jag körde i väg och konsterade att bilen går mycket ojämt för att nästan stanna.

Efter att ha sökt på tidigare trådar här i forumet vill jag tro att bränslepumpen har gett upp. Vad tror ni? Bör jag chansa och shoppa en ny pump eller ska jag kolla på något annat först? Kan eventuellt låna en felkodsenhet. Alltid bra att bolla lite olika teorier innan blåstället glider på...
Visa användare
433
aousio
BMW 535D -09
Jag säger läs av felkoderna. Det kan underlätta var du ska börja iaf.

Lycka till!

M-Power
The Ultimate Driving Machine!
be
38
beatngu1
540iA -99
Jag hade såna skumma problem med min att den dog och gick konstigt på tomgång etc. Det var bara kontakten till termostaten som hade hoppat ur lite. Kolla det, men det låter som om det skulle kunna vara nåt annat. Mvh Marcus.
Kan vara vevaxelgivaren också då de har ungefär samma livslängd, läs av felkoder igen1
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.