|
|
|
|---|---|
|
Det gäller min kompis bil han har en 540 e39 2001 som min. Hans problem är när motorn är varmt då börja den växla lite konstig. Man måste gasar upp till 4000-5000 varv för att få den till 3 annars kör den bara på tvåan efter en tag går den på ettan man måste gas mycket får att få den växla vid inbromsning rycker den ibland kraftig det händer efter lite hård körning eller när motorn ät varmt OBS när motorn är kallt den går fin inget fel växlar som den ska olja filter är bytt inget fel medel.Vi har fått en ide att bytta Gasspjälspotentiometer kan det var felet | |
|
Går det att växla manuellt på rätt sätt? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| jag när motorn är kalla det går men den den är varmt då börjar den spela inget roll om man kör aut eller manuellt | |
|
Jag har precis suttit och läst en tråd på nåt annat forum om samma problem. Där slutade det med att det var temperaturgivaren i lådan som var trasig. Det är ju lätt att konstatera om det är samma problem på den här bilen, genom att koppa upp nån diagnosutrustning och kolla medan man kör. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.