|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
jag har beställt en f11 520d ,så här ser den ut: Comfort paketet sportväxellådan sportläderratt stödlarm med fjärkontrol takreling aluminium borstad EJ modelbeteckning klimaautomaik med 4-zons Ambient ligth Panroma glastlucka Sportstolar bmw teleservices USB- anslutning Ansluting för iphone BMW apps traffic information instrmentkluster med utökat innehåll navigator professional internet bmw online info indivual antharacit innertak förebredelser för bluetooth black panel .. tkr ni det fattas något? tacksam för svar :) //mhv | |
|
Lite sent nu va! När den redan är beställd....nåja skämt o sido, den ser nice ut. Ser inget som fattas..förutom lack då;-) Vad är klustret förresten? |
|
|
Kupevärmare Läderklädsel Värme bak Uppvärmd ratt Roligare fälgar |
|
|
Ser bra ut Jonte, vilken färg har du valt på lack/inredning? Jag hade nog valt till dragkrok, backkamera, Surround View och aut. avbländbara inner- och ytterspeglar. toby10, "Instrumentkluster med utökat innehåll" är samma sak som Black Panel. |
|
|
Sorry glömde att nämna att färgen är Sophistogrå met, och att jag valde helsvartläder (LCSW). Dessutom la jag till mörkt (antracit) innertak, riktigt mörkt alltså :-) Men jag har panoramalucka så jag tror att det gör att kupén blir tillräckligt ljus. Det går att ändra några veckor efter det att beställning är lagd, just nu har beställningen kod 111, dvs. att beställningen är bekräftad av BMW. Ordern är grön, dvs. full möjlig att ändra. Kluster är som Jens1969 beskriver, black-panel. Riktigt coolt. Dragkrok, värme bak, tv-funktion, aut. bakluckeöppning, svanskstöd och uppgraderad HiFi är de tillval jag funderar (någon av dem alltså). Jag tycker det hela har dragit iväg i pris, men kanske ett tillval till. Dessutom nu när jag lyckades sälja V70 privat, och inte har en inbytesbil till återförsäljaren. Vi får väl se...:-) Hör gärna era kommentarer på dessa tillval, men även andra självklart! |
|
|
Jag skulle skippat: -Internet (fungerar minst sagt uselt) -BMW Online info (funkar väl inte ens i Sverige?) -Sportautomaten (OK på en 530 men känns onödig i ditt fall) -Stöldlarmet (vem bryr sig, alla bilar har startspärr) -Iphonedockan är bara en dyr mobilladdare där man glömmer telefonen så den hade jag också struntat i. Du kan ändå streama musik trådlöst via blåtanden. -sportstolar För dessa pengar skulle jag istället satsat på komfortstolar i skinn. Eftersom du valt sophistogrå skulle jag välja till svarta rails och shadowline lister samt tonade rutor från fabrik. Grattis till en fin bil, när får du den? |
|
|
Tack Kristoffer_L, saken är den dock att om man skippar det du anger räcker det inte till komfortstolar, de kostar 23.500 kr, och summan av det du skriver är max 10.000 kr. Sportautomaten kostar bara 2.000 kr mer än den vanliga automaten. Stöldlarmet ingår i komfortpaketet. Jag tror sportautomaten är värd pengarna då den gör att även styrningen och motorstyrningen blir mer offensiv, för att citera flera foruminlägg på engelskatalande forum så blir bilen "tightend-up". Bilen kommer vecka 46, och tack för tipsen om svarta rails. |
|
mkk230 |
Kör på bara, den har rikligt med utrustning. |
| Ta och uppgradera ljudet, BMW's standardanläggningar är bland de sämsta i bilvärlden.. | |
|
Komfortstolar i skinn är ett måste, skulle aldrig titta på en bil utan skinn och bra stolar. Bättre ljud är också viktigt men satsa hellre på sportautomat. Tror att du har igen det den dagen du ska sälja. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Det låter som att du verkligen vill ha sportautomaten och då skall du så klart ha den :-) Visst är komfortstolarna dyra, men å andra sidan kommer de till glädje varje gång du använder bilen. Vilka andra options gör det? M-ratten skall du såklart ha istället för den vanliga sportratten. Lite skönare att hålla i. Annars håller jag med om att en uppgradering av ljudet alltid är trevligt. Har dock inte lyssnat så mycket på standard vs HIFI ljudet i F11 så det är möjligt att det inte behövs. En sista tanke - eftersom du valt till sportstolar, mörkt innertak, sportratt mm du har inte räknat på vad M-paketet skulle kosta extra för dig eftersom dessa saker ingår där? Dessutom ger det bilen ett klart bättre andrahandsvärde i slutändan så merkostnaden torde gå kanske gå jämnt ut. |
|
mkk230 |
Ljudet är riktigt bra utan hifi, ska du vara discoturk är det en annan femma :) Åker du mycket & ska använda bilen i tjänsten så håller jag med om komfortstolar men annars helt onödigt men tänk på fälgarna som gör bilen helt annan upplevelse oxå. |
| Lägg till HÖGTALARE! | |
|
Bra spec jonte520d, men eftersom du kostat på bilen rejält med Navi Pro etc. känns det logiskt att även välja till Hifi-högtalarna. Själv föredrar jag silverlister (även railsen) eftersom jag tycker att det passar bilens eleganta design (utan M-paketet). Stora fälgar, shadowline etc. riskerar att bli lite "murdered out". Men det finns många som gillar den stilen. |
|
|
Innan jag beställde min F11 jämförde jag ljudet mellan standard-utrustningen och nästa steg (HiFi-paketet). Musik jag provade med var CD:na Genesis- 'Selling England by the pound' och låten "First of fifth", PFM:s album 'Per un amico' och CD:n 'Unifaun' Bilarna som var olika musik-utrustade var en 530d xDrive Touring (HiFi-ljud) och en 525d Touring (Standard-ljud) Det jag med mina gamla öron lade märke till var att bas-återgivningen vann mycket och gick lägre ned i frekvens med HiFi-paketet så jag valde till det. Annars tyckte jag det var ganska svårt att höra någon större skillnad mellan dessa två utrustningsalternativ. /Näckrosen. |
|
| Kupévärmare med fjärr. Mysigt på vintern om bilen står på en kall parkering. | |
|
Bort: Jag hade valt bort larmet och använt de pengarna till att finansiera bättre högtalare, eftersom de behövs - speciellt i en Touring. Innertaket i antracit är för dyrt som separat tillval enligt min mening, så jag hade inte valt detta. Internet - långsamt. Bort tills BMW väljer en bättre lösning. Kvar: Sportauton är trevlig, men jag tvivlar på att du kommer att använda den så ofta - stdlådan är kanon som den är. Å andra sidan är pristillägget inte speciellt stort så jag hade ändå valt detta tillval! Tillägg HiFi. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Orig ljudet är tillräckligt. Är väl inget fel på det? |
|
|
Jag hade också lagt till en uppgradering av högtalare. Tycker definitivt att orig. ljudet inte är mycket att hänga i julgran... Kupévärmare, absolut! Slippa skrapa rutor o sätta sig i ett kylskåp :-) Narvselius, larmet ingår i komfortpaketet så det blir svårt att ta bort. |
|
|
Originalljudet är inte bra, det "krävs" hifi pro i mina öron för att det ska låta bra. Väldigt liten extrakostnad vid nybeställning som "aldrig" går att påverka sen till rimlig kostnad. |
|
|
Originalljudet är riktigt bra såklart om man använder CD-kvalite. Blir sämre vid en mp3 inspelning men långt ifrån dåligt . Jag är ett ljudfan och jag gjorde jämförelse ,mellan originalljudet och uppgraderingen (6000 kr) och deras bästa för 10 000 kr. Mellan oriiginalljudet och den dyraste varianten fanns det en hörbar skillnad. I mina öron var det värt de extra kronorna OM man så klart har möjlighet att lägga dem. Den som kostade runt 6 000 kr var nästan ingen hörbar skillnad . Så vad säger ni grabbar hur mycket ska den kosta? De sista pengarna kan vara de största så 10 000 kr kan ändå var mycket i slutändan. Jag prioriterade originalljudet tillsammans massa annat smålullu för 10 000 kr och jag är riktigt nöjd idag :-)) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.