|
|
|
|---|---|
|
Det är nog lika bra att köpa en felkodsläsare så att den finns hemma när den behövs för det kommer den väl förr eller senare att göra. Min fråga är då denna, vilken felkodsläsare rekommenderar ni som har erfarenhet av dessa? Det är för mig en fördel om den är enkel att handha då mina datakunskaper är ganska begränsade, om det finns en bra enhet som bara är att plugga in på rätt ställe och som sköter resten själv och talar klarspråk så är det en fördel. Bilen är en 740iA -98. Du skall inga andra bilar hava jämte BMW! | |
|
Uppar denna fråga. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Ediabas 7.2.0/INPA 5.0.4 BMW Carsoft 7.3 Ultimate Home vet jag inte hur de är IRL..har prg+informations fil,dock inget interface.så kan tyvärr inte uttala mig Men Ediabas/INPA skulle jag nog satsa på i ditt ställe. nån annan som kanske vet? DIS/GT1/Progman är ett annat,men mer avancerat att install.. |
|
|
Om det är så, att "byggslusk" saknar datorvana, tycker jag att "Biancas" förslag är lite väl tuffa. Men, visst, de ger svar om man kommer igång med dem. Det som brukar vara mest intressant, är hur drivlinan mår. t ex om man märker dålig gång eller t o m får tänd motorlampa. Eller kanske rentav "Getriebenotprogramm" på växellådan. Då kommer man rätt långt med en vanlig OBDII-läsare. Jag köpte en från USA till min dåvarande Volvo V70 för längesedan. 1500:- inkl frakt, om jag minns rätt. Idag säljs de "överallt", sök på OBDII eller OBD2. De talar visserligen inte klartext, men kod-tabeller för BMW finns på nätet. Och de viktigaste, allmänna (icke märkesspecifika, generiska) följer antagligen med läsaren. Både på Volvon och nu på glidaren kunde jag t ex diagnostisera felaktig syre-sensor. Dessutom säger den ifrån om misständningar och en massa andra fel som (indirekt) får bilprovningen att reagera. Som sagt, enkel att handha och gör ett bra jobb. Nyss handlade jag en del av det som "Bianca" föreslår här: Länk Supergrejor, verkligen. Prisvärt, och med en gedigen installationsanvisning. Men man får inte tycka illa om datorer. :-) /Lennart CS #6887 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.