|
|
|
|---|---|
|
Vad är det som avgör om en handlare väljer att göra en premium selection kontroll på en bil? De bilar jag kollar efter, E91 -07/-08 5-10k mil borde ju alla platsa i premium selection om jag fattat konceptet rätt. | |
|
Borde och borde; de har ju 72 kontroller de skall igenom och om en bilen faller igenom i någon av dessa kontroller skall den ju inte gå att få som Premium Selection. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Tror jag har kommit på en bättre sätt att fråga :) Är det så att handlarna faktiskt kollar _alla_ bilar huruvida de kan bli en Premium Selection eller har man inte tid utan det är möjligt att några faktiskt kan glida förbi iaf? Teoretiskt sett så tycker jag att man borde lägga den tiden eftersom det ser bättre ut i deras vagnpark samt att de borde kunna få ut ett högre pris, men det är bara min tanke. |
|
|
Några tyska återförsäljare har försökt med fulingar, men jag hoppas att det är isolerade företeelser: Länk Det verkar som om det är enbart auktoriserade firmor som kan sälja Prem.S.?: Länk Här kan du ladda ner PDF-listan på de 72 punkterna: Download Produktstandards (PDF, 36k) Länk Mvh |
|
|
garfunkah - det skall ju fungera som ett försäljningsargument så dels kan jag tänka mig att varje ÅF räknar på om det är mödan värt och dels finns det säkert ÅF som kör "by the book" och mindre nogräknade ÅF som kanske inte helt följer allt till punkt och pricka. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Premium Selection innebär----- BMW Premium Selection. ** Garanterat miltal ** Certifierade begagnade bilar. ** Utvalda, kontrollerade och åtgärdade. ** Ett års garanti/12 mån Europlus garanti ** Certifikat på godkänd kontroll ** Dokumenterad servicehistorik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.