|
|
|
|---|---|
|
Åh vad trött man blir....åkte tåg i 4 timmar till Göteborg för o handla en gammal fin silvrig M3-01, trodde jag....bilen skulle enligt säljaren inte ha några bucklor eller repor eller varit omlackad.... Först o främst var förardörren eller baksärmen en annan nyans....SNYGGT, dessutom var det ca 4-5 små p-bucklor på vardera sida...och lite andra småmärken o fälgarna ja....o sen hade han glömt säga att delar av inredningen hängde löst...suck. Men va fan det är ju ingen ny bil tyckte säljaren o undrade om jag inte skulle slå till ändå.....NOT! Som tur var hade jag en backup bil, dock av den nyare modellen, 2008, den MÅSTE va fin tänkte jag och åkte spårvagn kors o tvärs över götet för o hitta dit.... Ja, bilen var fin från midjan o upp kan man säga, alla 4 hjul var tråkigt kantskrapade, sidokjolarna var så blästrade så grundfärgen lös igenom, bakspoilern likaså... MEN sa säljaren, det är ju ingen ny bil, du kan ju inte tro att den ska va felfri...SUCK... det blev tåget hem igen, MVH Peter | |
|
Peddan: Är det den silvriga 01an som gått runt 9000mil som finns på blocket? |
|
|
Echelon: japp. |
|
| Och den andra är en svart -08 för 362.. | |
| Med andra ord de billigaste bilarna på blocket just nu.. Inte för att vara sån, men de brukar knappast vara de finastes bilarna på marknaden :) om du är ute efter bilar i mint condition (vilket jag förstår du är) kanske du ska kolla på lite dyrare exemplar och försöka pruta en del. Marknaden är ju som sagt hel död. Och även dom med duktigt välskötta bilar är ju i många fall måna över att sälja innan snön kommer, trots utgångspriset är högre.. | |
|
Tycker det är intressant fenomen att välja ut den billigaste bilen och sedan bli förvånad över skicket. Det är högst ovanligt att den billigaste bilen på blocket håller en hög standard. De är billigast av en anledning oftast. Framförallt på M-bilar ska man vara försiktig då det snabbt kan bli dyrt om bilen inte är skött enligt föreskrifterna. Pröva en bil som ligger högre och pruta istället som en svarade. Det tror jag mer på. |
|
|
Jag är sååå glad att jag inte har en bil som jag försöker sälja nu, marknaden är STENDÖD! Åk och kolla på en fin bil och pruta tills du skäms. Kollar man blocket så har det knapps sålts en M-bil senaste månaderna, samma bilar som ligger kvar. Priserna kommer rasa ännu mer nästa år, folk tycker det är för dyrt med törstiga motorer idag. Kolla bara hur mycket M5 E60 rasat i pris, samma sak kommer hända med M3 E92. De fina exemplaren kommer alltid vara dyra, men de blir inte sålda för det. Jag är själv på jakt och kommer slå till på rätt bil när den dyker upp, det är verkligen köparens marknad idag. Lycka till :) |
|
| köparens marknad? Du hittade ingen bil du ville ha! Så för dig gäller väl att köpa en ny. 08 verkar vara i nrmlskick. | |
|
Död marknad gäller tyvärr för andra "dyrare" bilar nu... Lyckades få till affär med min 993 förra veckan, det gäller verkligen att ha tur med rätt köpare nu om man inte vill krypa rejält i pris. Å andra sidan är det ju verkligen köparens marknad, känns bra att vara köpklar med pengar på fickan :-) mvh Anders |
|
|
turbo4ever: jag har hitills hunnit med o handlat 20-30 begagnade bilar genom åren och flera M-bilar, jag vill inte kalla mig överkräsen utan lite småskavanker får man självklart räkna med! Alla bilar har dessutom varit lika lätta att sälja vilket ju bekräftar att det varit fina/välskötta bilar. har bara haft otur nu med mina senaste eventuella köp o ville därför skriva av mig lite... Angående pris: den silvriga har fram tills i förrgår kostat 190 tusen och jag tänkte att prissänkningen berodde på att han ville sälja snarare än skicket men så var ju inte fallet... Så jag letar inte alltid efter det billigaste:-) MVH Peter |
|
|
Och den svarta 08:an är heller inte billigast längre....snarare är det så att folk bara inte vill inse att bilar inte är några SPARGRISAR! Men med nya fälgar och lite färg så hade den varit i nästan perfekt skick, dock tror jag inte att prislappen i och med det, kan höjas till ca 390?? Rätta mig gärna om jag har fel men som många andra skriver så verkar det inte säljas många om ens några M3:or nu... Jag bjöd 355 tusen för den svarta på plats trots skavankerna för att slippa ta tåget hem:-) utan respons....men nu känns det ändå som att det hade varit en dålig affär ändå. MVH Peter |
|
|
"bjöd 355 för att slippa ta tåget hem" hehe ja jävlar vi lever i olika världar du å jag ;) |
|
|
Bilfreak: Det roliga var det att ägaren Magnus, (som var jättetrevlig) presenterade sig som nätpokerhaj...han hade aldrig haft ett riktigt jobb sa han:-) Citat: "Pengarna är egentligen inga problem för mig, men min kompis som kan mer om bilar" han säger att den är värd 360 och därför vill jag ha det....SUCK! |
|
|
Peddan o Phoenix! Varför säljer ni era fina M-bilar hela tiden? När ni hittat ert fina exemplar så behåll dem!!!! Så slipper ni dessa bekymmer... Ni vet ju vid detta laget att abstinensen kommer om ni är utan dem. ;-) Men jag håller med er om att man kan bli tokig på de som på telefon berättar att bilen är jättefin. Inga bucklor, repor eller rost finns. Sen kommer man dit och finner den vara precis full med det som inte fanns... Alla som säljer sina bilar; Var ärliga och beskriv skicket på bilen precis så som det är! Sen kan man givetvis tycka att upplevelsen om skicket på en bil är olika, men finns det bucklor och annat på den så svara det på en direkt fråga om det! "Det är viktigt att lära sig av andras misstag! Man hinner inte göra alla själv..." |
|
|
fredde71: du har så rätt...som min sambo sagt varje gång: varför sälja? du kommer bara ångra dig... Men man vill ju prova nåt nytt...bara för o märka att bmw är det bästa....:-) Mvh Peter |
|
|
Jag är även less på dessa ägare, nä den är fin. Man ska inte skryta men man lagar bilen och fixar småfilen sen säljer man bilen. förlorar gör man, men man blåser ingen i alla fall och man kan ha ett gott samvete. Nä den är som ny mm , brukar vara precix tvärtom och kan säga har varit i gbg flera gånger upptill 10 gånger för köpa bil men inte en enda gång har säljaren varit ärlig. Gbg och örebro är inga bilvänliga städer. allt är sönderkörd misshandlat och ägs av folk som inte borde ha bil. Man drar kanske alla över en kant men jag gör de gärna gällande bmw och mercedes där nere. :( |
|
|
mm likadant med sthlms bilar.... Har tagit flyget upp 4 ggr, EN gång var bilen i det skick som ägaren upgett och bilen var underbar:-) Dock bodde han i Sollentuna...glömmer den aldrig Petter E. 2 ggr fick jag åka hem och i ett fall fick vi jämka det dåliga skicket med prisavdrag...Småbucklig, maskintvättad, tvättrepor, suck.... MVH Peter |
|
|
Jag var nyfiken på en av dina gamla bilar för något år sedan Peddan. Men jag var för långsam för att komma över den tyvärr. Nu vet jag att vi har samma syn på vad en bil i bra skick är, så nästa gång (om det blir någon) så kommer jag att vara snabbare i vändningen! Jag betalar gärna lite "extra" för att få en bil i det skick som jag vill ha den i. "Det är viktigt att lära sig av andras misstag! Man hinner inte göra alla själv..." |
|
|
Fredde71: oj nu blir jag nyfiken på vilken det var? en csl grå E46 M3 månne? MVH Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.