|
|
|
|---|---|
|
På årets Frankfurtmässa visade BMW hur X-drive klarar av att föra över drivkraften till de(t) hjul som för tillfället har grepp. I detta fallet var det som mest två hjul i luften, men systemet fungerar även om det bara är ett hjul som har grepp. Ganska imponerande! Länk Bilarna som vi fick åka med i var en X1 och en X6. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! | |
| Kul att se, tack för filmen! | |
|
tack för filmen Eric, väldigt imponerande, känns tryggt nu med X5an inför vintern :-) /Anders |
|
| Skulle ha vart kul att se hur 4wd från andra tillverkare funkar på samma bana. | |
|
Detta klipp visar ju oxå hur bra x-drive fördelar kraften till det hjul/axel som behöver det bästa. Kul att även se hur illa Quattro klarar sig i just detta momentet. |
|
|
Varför får jag inte upp klippet direkt på forumet!?! Här är länken... Länk |
|
| Jaha, nu funka det... Fattar ingenting... :) | |
|
Märkligt! Jag har aldrig upplevt något problem med quattro, jag hade det nya systemet på min S5a förra vintern och det fungerade hur bra som helst oavsett väglag. Ska bli intressant att se hur S4an beter sig i vinter:-) //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Förmodligen precis som din S5a :) Det är ju så klart inget fel på Quattro. Även jag har haft en A4 Quattro och den fungerade hur bra som helst. Just i ovan fall när kraften behöver förflyttas från den ena axeln till den andra så verkar X-drive fungera bättre. Det ska ju även noteras att det är BMWs egna visning. Dom tar ju självklart ett moment som är fördelaktigt. Däremot är det lite mer oförklarigt att inte Q5:an klarar detta Länk |
|
|
Håller helt klart med dig Amil. Jag tror S-modellerna klarar biffen bättre, då du har sportdiffen. Konstigt att inte Q5an klarar momentet bättre. Provkörde kompisens X6M i förra veckan, jädrar vilket monster. Det är helt osannolikt att en 2,2 tons bjässe går som en Porsche GT3:-) //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.