|
|
|
|---|---|
|
Hej då E39an börjar kännas lite gammal så kikar vi på att byta till oss en e61 Facelift 530d alternativt 535d i prisintervallet <300k. Det som står på önskelistan förutom allmänt gott skick, *Max 18000 mil * Metallic "svart,blå,grå,silver" * Komfortstolar "vitt,grått eller svart skinn" Å nu kommer bitarna som verkar svåra att hitta alla på samma bil. * Aktiv Farthållare * Dynamic drive * HUD "head up display" * Aktiva kurvljus "bixenon" * Sportchassi * Navi Pro * Hifi Pro * Solgardiner * Som bonus gärna M-Aerodynamikpaketet Är det helt omöjligt hitta en sån bil? Har lusläst blocket och mobile nu i ett halvår och hittar ingen som riktigt känns rätt. Tacksam för tips och förslag. Mvh Klas | |
|
Krav som Aktiv farthållare + dynamic drive gör helt säkert att det är svårt att hitta en bil. Letade närmast ett halvår i Tyskland efter en LCI 530dA M-Sport med dessa krav: Webasto, HIFI PRO eller Induvidual, M-sport, komfortstolar, drag, Navi Pro & bluetooth, HUD, Xenon osv osv.. |
|
| Aktiv styrning var givetvis ett krav också. Bilarna gick oftast bort pga avsaknad av HUD, aktiv styrning eller HIFI Pro. | |
|
Jag trodde aktiv styrning var typ standard på 530d och 535d men då är det alltså en grej till att lägga till i önskemålslistan alltså . . Ja det e väl bara att söka vidare. Kikar ju även på några andra stora tyska dieselkombis, men det är svårt hitta det man vill ha. |
|
| Har nästan din bil en 535d med m-sport, Hud, Aktiv farthållare, Aktiv styrning, Dynamic xenon, solgardiner Navi pro, bluetooth, Panoramatak, Exclusiveläder i svart givetvis komfortstolar, Sätesvärme även bak, Garageportsöppnare, Språkstyrning, 19" äkta m5-fälgar kan va till salu. | |
|
ErikThörn- om man bortser från att du har en pre-facelift och gamla motorn så ser specen väldigt trevlig ut :D |
|
| Inte stor skillnad på motorn de är ju båda den beprövade m57 nya motorn n57 kom ju inte förrän 10/07 i 530d dock fanns den aldrig som 535 i e60/61-karossen. Dock skiljer ju bilen lite i övrigt:) | |
|
Faceliften ska ha mindre plastig inredning framför allt, och motorn har mer avancerad styrning av bland annat kylning och laddning - det är väl därför det är 272/286Hk före/efter facelift? Mvh |
|
|
Går det att kombinera Dynamic Drive med sportchassie? Jag har för mig att det inte är en tillåten kombination. Men jag kanske minns fel. |
|
|
Hej! De flesta 530d och 535d E61 såldes nog med M-sportpaket, varför de inte har Dynamic Drive (gick inte att beställa både M-sportpaket och Dynamic Drive på E61). Detta var något som irriterade mig när jag beställde min E61. Alternativet hade varit att separat montera M-aerodynamik, men det blev väldigt dyrt. Lycka till med letandet, men urvalet är nog begränsat. Hälsningar, Christian |
|
|
Mats- Jag vet att det iaf går att kombinera sportchassi och dynamic drive på 545 touring så tycker det vore konstigt om det inte går på 530/535d. CNS- Jag har sett bilar som haft både m-aerodynamik och dynamic drive från fabrik men då har det varit individualbilar, sen så ser jag m-aerodynamik paketet som en bonus då det inte är så jäkla dyrt att eftermontera själv längre. Det är nog bara leta vidare och antingen göra avkall på nånting snart eller också får man se vad man hittar /Klas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.