|
|
|
|---|---|
|
Har läst lite här och det verkar som man måste ta av navet för att byta bromssköldarna på en E36. Vissa har delat sköldarna och sen bara skruvat fast dom, kan det funka? Hur svårt är det annars att ta av navet? Vad ska man tänka på om navet ska av? Hoppas någon kan hjälpa mig med detta. :) P.s Det är sköldarna bak jag ska byta på min E36-96:a BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den. | |
|
Lämnade in min E36 för byte av bromssköldar bak i somras. De gjorde som så att de kapade skölden på smalaste stället och punktsvetsade ihop bakom. Titta på mekartips på byte av hjullager så får du se hur de ser ut och vad som behöver göras för att få bort navet. |
|
|
Får nog bli något sånt. Verkar skitjobbigt att ta av navet ju och då får man säker byta hjullager oxå samtidigt. Tror jag kapar dom, kränger på dom sen svetsa ihop dom eller nått. Behöver ju inte vara så noga väl? BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den. |
|
|
Om det inte är nåt fel på hjullagren så är de bortkastad tid med att ta bort navet för denna jämfört "lilla" grej. Gissar på att man inte måste svetsa ihop dem utan bara knacka till dem lite snyggt innan man skruvar fast sköldarna. Jag bytte sköldar för att handbromsbackarna hade släppt från infästningen och låg lösa i trumman. Så på verkstan gjorde de extra förstärkningar just där man vrider fast sprinten som håller backarna på plats. Hur de gjorde exakt vet jag inte, men jag annar att de svetsade fast en tjockare plåtbit vid vardera infästning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.