|
|
|
|---|---|
|
Att dom vaxlar snabbt och mjukt är det ingen tvekan om. Jag brukar alltid snacka med taxiförarna om deras bilar. Generellt sett så verkar Passater med Dsg inte hålla ihop för taxibruk i Stockholm iaf. Vad har ni för erfarenheter om dessa lådor? Finns det bilar som rullat 15kmil utan ett enda fel? Hur ser andrahandsvärdet ut med dessa lådor? | |
|
För första ägaren upp tills garantin går ut - ja! Därefter, tilltagande nej! allteftersom milen och slitaget tickar på... Den taxichaffis jag pratat med som var minst nöjd hade bytt låda och hela elektroniken i bilen efter 6000 mil/1 år (Arlanda). han tyckte att Prius som taxi var ett under av hållbarhet i jämförelse. Sådant avskräcker lite ;-) |
|
|
Jag hade DSG i min R32 -06 och sålde den nyss, då hade den gått 10300 mil utan ett enda problem med lådan. Jag tror att problemen är överdrivna. |
|
|
DSGproblemen för taxi gäller Passat Ecofuel. Lådan blir för varm när bilen används dygnet runt. I princip har alla Passat Ecofuel Taxis bytt låda vid 15000mil Detta gäller inte Passat TDI som taxi. En privatkörd Passat Ecofuel DSG klarar sig antagligen bättre, men det finns alltför få sådana med 15000mil+. Dock har alla fått ny låda på garantin även om bilarna stått långe på verkstad = det kommer bli färre VWtaxis i Stockholm. Men då ska man komma ihåg att Passat är vanligare än V70 just nu. Stephan |
|
|
Absolut S-tronic/DSG. Jag tror andrahandsvärdet kommer vara klart bättre. Definitivt kommer det var lättare att sälja bilen med S-Tr/DSG. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| Just nya S4 med s-tronic verkar ha ett riktigt bra andrahandsvärde tycker jag. Gäller iofs alla s4 med "nya" 3,0tfsi. | |
|
Passat med DSG.. Inte många taxichaffisar lär köpa en sån igen-Även om det går på garanti så är det ju strul med stillastående bilar - Byte av låda tar ju inte 1 dag direkt-Stillestånd i taxibranschen är ett big no no |
|
|
Någon som haft problem utanför taxivärlden? Min körprofil liknar inte direkt taxi med 24h stadstrafik. Jag vet att vissa Caddy DSG haft problem men hur är det med rent privatkörda bilar? ------- //Lövet |
|
|
Min Golf har rullat 9.500 mil utan några DSG-problem. Olja byttes i lådan vid 6.000 mil vilket jag tror ingår i den serviceintervallen. ___ //Ulf |
|
|
S-tronic / DSG är bra om än lite "själlös". Och andrahandsvärdet är bra. Jag har haft 2 billar med DSG / S-tronic utan problem. |
|
|
Ja, växellådor med själ är ju fantastiskt fina :-) (Obs ironi) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.